Antibiotika kan bota somliga med schizofreni

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178846 av Maxjohan1983
Jag såg om detta på svt för någon månad sedan. Somliga med schizofreni kan botas.
www.independent.co.uk/news/science/scien...phrenia-7469121.html

Jag tänker ta upp detta med min läkare.
gtr.ukri.org/projects?ref=MC_PC_11003

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178877 av Loni
Ja gör det. (:
Mer
4 år 8 månader sedan #1178913 av Admin1
Minocyclin verkar inte ge effekt. Det är svårt att bevisa effekt mot schizofreni. Det kan lyckas i små studier, men när 500-1000 personer testas kan det misslyckas.
www.healio.com/psychiatry/schizophrenia/...cent-onset-psychosis
Mer
4 år 8 månader sedan #1178958 av Maxjohan1983
Jag tror inte på det där admin. Du vet väl vad som rullar världen och medicinbolagen? $$$$

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 8 månader sedan #1178998 av DieWelle

Maxjohan1983 skrev: Jag tror inte på det där admin. Du vet väl vad som rullar världen och medicinbolagen? $$$$


Problemet med argumentet att pengar gör att så kallad 'Big Pharma' kväver eller gömmer läkemedel som kan bota diverse är att det skulle kräva att inte bara företagen håller det hemligt, utan att även samtliga läkare som arbetar med detta skulle behöva vara tysta.

Att så många skulle vara tysta så länge är att grovt underskatta den personliga vinsten i att vara den, eller en del av det team, som upptäcker och kan bevisa att en tidigare obotlig sjukdom eller åkomma skulle få. Nobelpris, forskningsmedel, ära och odödlighet i form av att för alltid minnas som den som löste "det" problemet skulle locka väldigt många till att bryta tystnaden, och visa att det fungerar genom reproducerbara studier

Post hoc ergo propter hoc
Mer
4 år 8 månader sedan #1178999 av Maxjohan1983
Dom kanske betalar högt uppsatta läkare med $$$$

Läs här inse att pharma är dirty business:
www.beckershospitalreview.com/pharmacy/6...its-settlements.html

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln