Våldsam patient släpptes från psyket – försökte döda kvinna

Mer
4 år 5 månader sedan #1203682 av Nissegossen
I ett ”ungdomskontrakt” lovade han att sluta med brott och droger.

Han bröt det, ökade drogintaget kraftigt och blev så psykotisk att han attackerade sin familj.

Ändå släpptes han nyligen från den psykiatriska tvångsvården och nu sitter han häktad för att ha försökt mörda en kvinna med en planka vid en busskur i Malmö.

En kartläggning av fallet påminner om samhällets tickande bomber och ett behov av en haverikommission.


www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjos...orsokte-doda-kvinna/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1203687 av memphis
Låter som att Lonely varit i farten?

Nä nä ursäkta mig, jag skoja bara. Tror inte han skulle överfalla någon med en planka :)
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203696 av Nissegossen
Har för en stund sedan tackat min ssk Friberg medlem på viska.se vi har lovat att behålla kontakten genom viska.Han bor i Möndal med långa köer, han vill inte köerna och han fått nytt jobb inom kommunen, samtidigt hälsade på tillsamms min ssk en kvinna kollega, min nya ssk. Han frågade om jag hade kruka jag sade var de är han tog den, det var passande till jul en julstjärna den står här på den hedersplats jag kunde hitta. Men den nya ssk hennes namn vill jag inget skriva om. Friberg har nog slutat ge mig injektioner för gått

Jag fick också vaccinationen mot säsongsinfluensan

De lämnade med en kram till Friberg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203699 av zoegas
Ah, slåss med planka. Min favorit

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1203702 av Admin1
Unga missbrukande män med psykisk sjukdom är nog farligast. De har inte hunnit bli handikappade ännu.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203713 av Geta
Offret är hjärndött ryktas det om på nätet.