Miljardären skänkte rubbet, 70 miljarder

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1286915 av Zoidar
”Det känns väldigt bra”, säger 89-åringen som skänkt bort hela sin förmögenhet på 70 miljarder.

Chuck Feeney, som han heter, beskrivs som en pionjär bland filantroper och har nu infriat sitt eget löfte – att dö pank.


www.dagensps.se/privatekonomi/pengar/mil...att%20d%C3%B6%20pank .


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.
Mer
3 år 6 månader sedan #1287347 av Richard
Klart man ska dö fattig!

I.a.f. jag som inte ska ha några barn! Nu förra veckan var vi i bankvalvet såg jag en del av mitt arv, massvis med sådana här jubileumsmynt...



Så sa min syster;
-Du kommer väl aldrig att sälja dom!?

Nähä! Vad ska jag då med dom till? Sitta o glo, kanske sortera som i ordning? Samma med alla smycken som låg där. Mamma har sedan de träffades i början på 70-talet sagt att hon ville ärva farmors juveler. Men sen skiljde de sig 1994 o hon fick inte dom. Farmor dog 2011, då hamnade dom i valvet. Så nu när vi var där, så sa pappa att mamma kunde ta farmors juveler, eftersom de gör inte någon nytta i bankvalvet!

Pappa, som även är min gode man, lägger mycket av mina pengar i fonder till jag blir pensionär. Men man vill ju leva rullan hela livet!? Klart jag kommer att sälja de där mynten om jag behöver pengar till t.ex. alkohol!

Blir det nått över testamenterar jag det till hemlösa katter!
Mer
3 år 6 månader sedan #1287351 av memphis
Jag har aldrig haft pengar. Har varit "fattig" i hela mitt vuxna liv, så jag vet inte annat. När jag haft jobb har jag aldrig fått bra betalt, och det har varit mycket "praktik". Där av min låga sjukersättning. Om jag plötsligt skulle få mycket pengar vet jag inte riktigt vad jag skulle göra!! Kanske resa jorden runt under 1 år. Det skulle vara spännande.
Mer
3 år 6 månader sedan #1287360 av Lejonhjärta
De pengar som blir kvar efter att jag kastat in handduken ska gå till välgörenhet, då gärna till nåt med djurrätt eller liknande.

Precis som "The Simpsons" medskapare Sam Simon gjorde inför sin död... :hjärta

www.peta.org/blog/sam-simon-a-true-hero-for-animals/
Mer
3 år 6 månader sedan #1287435 av 1Dave
Kommer nog dö fattig. Ekonomin går bara utför. Inte menat som gnäll bara är så. Hoppas det ska funka med nått jobb igen.

/Dave