Räddningstjänsten utbildas i hur de ska avvärja självmord (SR P4 Gävleborg)

Mer
3 år 6 månader sedan #1291757 av Geta
Patienter måste förstå att man slår sig illa, när man hoppar från hög höjd. Risken är att man överlever.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1291759 av Pimed
Jaha okay trodde du menade på det som jag skrev att min läkare som jag hade förut sagt till mej. Skedde ett missförstånd här.

Jo det är sant Geta! Ibland måste det vara drastiskt så ingen det fallet du tar upp inte tar sitt liv eller skadar sig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291761 av Geta
Sjukvårdspersonalen tycker att det är onödigt att patienter kommer in som skadat sig själva som de sedan ska föröka lappa ihop. Om de kan varna och undvika fall, så är mycket vunnet.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1291762 av Pimed
Det är sjukvårdspersonalen att lappa ihop alla som behöver det. Även självskador. Men det är jättebra om dom kan förhindra det. Men det behövs och en hel del stöd och även fungerande mediciner.

Dessutom på sättet samtalskontakten upplevde Krokus som okänslig och inte en bra kontakt att prata med. Så jag tror inte i det här fallet så gällde det att vara drastiskt för att hjälpa. Utan det var en okänslig skit. Finns på såna i vården.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291771 av krokus
Ja precis. Samtalskontakten frågade varken varför jag försökte hoppa (blev stoppad) eller hur jag mådde cirka en vecka efter. Jag tyckte hon var okänslig och borde ha jobbat med något annat än psykospatienter. Hon var som en lärare med sin pekpinne! "Ajabaja!" :ajaj
Mer
3 år 6 månader sedan #1291775 av Geta
krokus,

Har du gjort något nytt självmordsförsök efter detta?