Psykadelika mot depression? (Nyhetsmorgon)

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1304894 av Zoidar


"Potentiellt halucinationsframakallande läkemedel"

Låter ju sådär för psykossjuka.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307443 av Richard
Det är intressant!

Tidigare (på 00-talet) experimenterade jag med hallucinogena droger som psilocybin, meskalin, LSD, DMT, DOB o annat. Det mesta verkade inte så jättemycket trots att jag höll upp med min medicinering. Men oftast sneade jag o det hela blev bara obehagligt. Ketamin tog jag för några år sen o det var behagligt o gav en viss antidepressiv effekt, ungefär som efter ECT-behandling. Men då tog jag små doser, ca 80 mg åt gången. Men tar man typ 200 mg så hamnar man i ett så kallat "K-hole", typ det närmaste gud man kan komma...

Men har man schizofreni eller andra psykossjukdomar ska man inte använda psykedeliska droger. Då är det väldigt lätt att bli sjuk o att man får värre psykos.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307447 av zoegas
Jag läste om det i Aftonbladet, en plus-artikel. Det lät som dunder och var nästan på reklam för psilocybin. Hade jag bara haft ork hade jag anmält artikeln.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307449 av Klanggedin
I usa är det godkänt på sina platser...
Mer
3 år 4 månader sedan #1307451 av zoegas
Man ska vara van missbrukare för att palla med att snea på det. Det kan bli en riktig mardröm på grund av bakomliggande humör. Så är man riktigt deprimerad och äter svamp får man bara ett helvete. Wikipedia säger 70% åker ner i hålet av de sjuka. Jag vill prova lite svamp, men jag vet att det inte blir en rolig resa pga ptsd. Man kommer kanske aldrig tillbaka,

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307452 av Klanggedin
Dom som prövar svamp brukar få en konstig glans.. såg det på ett program om cylobin på youtube.