Hur säger man?

  • dfafka3
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36488 av dfafka3
Hur säger man? skapades av dfafka3
Är 19 år och tror att jag har Paranoid schizofreni, minns paranoia och hallucinationer ända sen jag var 9 år och har nästan alla symptomer som beskrivs.

När jag försöker berätta åt någon är det en sida av mig som börjar skaka och jag får svårt att andas och att tala, efter att jag har tappat lusten att säga åt nån och har lugnat ner mig så försöker jag intala mig själv att jag inte är sjuk, fast en sida vet att jag är det.

Nån annan som har upplevt en sådan konflikt, och finns det några "trix" man kan använda för att lura sig själv berätta?
Mer
18 år 3 veckor sedan #36490 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Hur säger man?
Jag var o är fortfarande delvis kvar i den situationen där konflikt råder över hur mycket man klarar av att berätta...

Jag har öppnat mig lite mer under omloppet av 1 år med samtal med sköterska....Men jag vågar fortfarande inte berätta öppet.... bara ytligt...

Jag tror det är en tidskrävande process det här med att träffa någon som man verkligen kan anförtro allt det svarta med...
Mer
18 år 3 veckor sedan #36506 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur säger man?
Är det när du skall berätta om vad som helst, som du får sådana besvärliga problem eller är det bara när du skall berätta om din sjukdom?
Mer
18 år 3 veckor sedan #36526 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur säger man?
-
  • dfafka3
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36537 av dfafka3
Svar från dfafka3 i ämnet Hur säger man?
Har svårt att t.ex svara på simpla frågor av mina föräldrar.

T.ex Vill du ha mat?, eller; när skall du till skolan?
Mer
18 år 3 veckor sedan #36591 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur säger man?
Skrev en lapp igår men efter några timmars funderande rev jag sönder den i molekyler och grävde ner den längst ner i roskisen.

Har väldigt svårt att skriva även här, kan inte visa känslor åt någon.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum