Dissociation/psykos och minnesförlust?

Mer
15 år 5 månader sedan #165127 av Saari
Nu på senare tid har jag glömt så mycket. Folk påminner om saker, att jag flippat ur, säger att jag varit psykotisk - jag minns bara fragment. Kommer ni ihåg saker, känslor, händelser från era psykoser? Jag har en vän som knappt minns någonting utom det som blivit återberättat och olika minnesfragment från olika tillfällen.
Mer
15 år 5 månader sedan #165175 av Geta
I flera av mina psykoser har jag haft ett tema som
jag rört mig inom. Det brukar handla om att det
egentligen är ett krig som pågår, men det är inte
alla som är medvetna om det. Själv är jag med i
en hemlig motståndsrörelse.
Min psykoterapeut tyckte inte att det var sunt att
hela tiden utkämpa ett krig. Det är kanske det som
Anna Kåvers bok handlar om fast i en friskare
betydelse.
Mer
15 år 5 månader sedan #165182 av AnnKatarin
En del saker minns jag mycket väl trots att det hände för kanske tre år sedan. Andra saker kan jag minnas nu, det kan komma över mig ibland. Jag minns ganska mycket, tror jag. Att livet var en teater, alla hade roller utom jag. Inte hade jag något manus heller. Jag var helt vilsen och vågade inte säga något i rädsla för att det inte fanns något manus till mig. Jobbigt! Kommer ihåg att jag sa till en skötare att jag spelade barnet. Hon förstod nog inte vad jag pratade om. Det kändes som att jag bara kunde gråta...så jag passade väl bra som barn tyckte jag :-s
Mer
15 år 5 månader sedan #165184 av Sankt_sigfrid
jag har massa minnesluckor från min psykosperiod, även om det var en isolerad psykos..
Mer
15 år 5 månader sedan #165191 av Judalon
Jag blir dissociativ när det är riktigt jävla illa och det får jag stora minnesluckor av och minns i stort ingenting efteråt.
Mer
15 år 5 månader sedan #165203 av Kärlek
Jobbigt.
Vet vad du menar.

Det har hänt under perioder att jag inte ens känneringen personer jag känner väl och träffar ofta.
För att sedan inte minnas att jag träffat dem.

Sjukt jobbigt.