Ambivalent

Mer
18 år 1 dag sedan #38186 av Moonlight
Ambivalent skapades av Moonlight
Någon här som är ambivalent, kan inte bestämma sig för något och vet inte om ens känslor är äkta eller om de är inbillade. Jag kan aldrig bestämma mig för något så det nästan får mig att må jättedåligt.
Hur ambivalent kan man vara, är det normalt att aldrig kunna bestämma sig, och när man väl bestämmer sig så ångrar man sig.
  • Lina
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 dag sedan #38198 av Lina
Svar från Lina i ämnet Ambivalent
känner jätteväl igen mej i vad du skriver, fast det har blivit bättre nu försöker tänka på att man bara kan gäöra ett val o varför ska man egentligen ångra det? när man gkort ett val så har man gjort det , inte mkt man kan göra åt saken!?
kram
Mer
18 år 1 dag sedan #38206 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Ambivalent
Beslutsångest kan nog alla ha någon gång. Det är väl bra att tänka efter innan man fattar viktiga beslut. Men precis som Gäst-Lina säger, det är ingen idé att ångra sig när man väl bestämt sig. Man får göra misstag också, det är en del av livet. Försök inte fastna i beslutsångest utan lev livet och bestäm dig. Livet är fullt av val och möjligheter och omöjligheter.

/Sofie
Mer
18 år 1 dag sedan #38211 av flisan
Svar från flisan i ämnet Ambivalent
Hej,
Jag känner verkligen igen det där med att ha beslutsångest.
Jag har väldigt svårt för att bestämma mig i alla sammanhang och går alltid runt med en malande känsla av att jag kanske har valt fel. Ofta blir det därför så att jag väljer det som andra väljer...
Men jag försöker öva mig genom att inte tänka efter så mycket "bara göra något" och sedan tycka att det är bra.
Mer
18 år 21 timmar sedan #38225 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ambivalent
Ambivalens är ganska vanligt vid schizofreni och ett exempel på tankestörningar. Ibland kan ambivalensen vara så besvärlig att tänkandet innehåller raka motsatser t.ex. Ja, de kommer att döda mig och jag älskar dem. Själv har jag inga direkta problem med ambivalens, men jag märker att jag behöver mer tid för att tänka igenom beslut än förr.
Mer
18 år 19 timmar sedan #38232 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet Ambivalent
Jeg har store problemer med å ta avgjørelser når det gjelder de enkleste ting. Løsningen for meg har blitt å kaste mynt og kron. Høres kanskje litt komisk ut, men jeg kaster mynt og kron for alt mulig, inkludert hva jeg skal spise, hvilken vei jeg skal gå, hva jeg skal ha på meg og hva jeg skal ta meg til.
Når jeg var innlagt på sykehus kastet jeg til og med mynt og kron om hvorvidt jeg ville skrives ut eller ikke.

Hadde det ikke vært for mynten ville jeg aldri få gjort noe som helst. Dessuten tror jeg den er gudestyrt. Den har alltid rett.