Herregud vad lat jag är, blir det värre för er varje år?

Mer
6 år 7 månader sedan #970405 av Carmen Al Kebab
Herregud vad lat jag är, blir det värre för er varje år?

Jag jämför mig själv med 5 år tillbaka... Herregud vad lat jag har blivit... Går inte ens att jämföra hur lat jag har blivit.

Vissa dagar är jag extremt lat, andra dagar är det ändå acceptabelt men fortfarande lat.

Vet inte om jag ska satsa på en tiggeri eller gatumusikant karriär nu när tiggeri är lagligt... Risken är att folk kan ta kort och sprida på sociala medier... På så sätt skämmer jag ut mig... Men jag har ju ingen större energi att jobba på ett vanligt jobb, kanske är lika bra det? Man får ju ändå ca 400-600 SEK/dag på tiggeri och förmodligen mer som gatumusikant.
Mer
6 år 7 månader sedan #970418 av Geta
Det beror på hur mycket energi jag har. När jag jobbade heltid orkade jag inte med någon fritid. Idag när jag är pensionär har jag energi över att göra olika saker.
Mer
6 år 7 månader sedan #970871 av Admin1
Lättja brukar ofta vara negativa symptom. Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/2261-negativa-symptom
Mer
6 år 7 månader sedan #970901 av Pg
Känner också mig latare än innan jag började få antipsykotika.
Kan bero på övervikten jag dragit på mig.
Men jag försöker ändå få någonting gjort på dagen, tex. promenad,
laga någon mat, handla, greja med datorn.
Men jag har blivit tröttare också vilket jag tycker är tråkigt, att jag inte
kommer upp på morgonen. :väggen
Mer
6 år 7 månader sedan #970935 av Amandara
Jag är inaktiv när sjukdomen slår till på ett eller annat sätt man behöver vila liksom. Men nu är jag rätt pigg och då är jag hyfsat aktiv. Såhär relativt pigg har jag inte varit på eoner av tid.
Mer
6 år 7 månader sedan #970936 av Carmen Al Kebab
Det stämmer bra Pg, jag var också piggare innan antipsykotika... Det beror förmodligen på dopaminet... Får hoppas det kommer nya läkemedel som inte total blockerar dopaminet.

Amandara, vilken medicin tar du?