Ingen simultanförmåga, kan inte tänka/syssla med 2 saker på en gång...

Mer
4 år 11 månader sedan #1151125 av Richard
Idag låg jag o lyssnade på en ljudbok i sängen i sovrummet. Det brukar jag göra, jag har en extra dator där med bra högtalarsystem. Men så började jag plötsligt att pyssla med datorn (helt andra saker) samtidigt som jag lyssnade på storyn. Efter några minuter kommer jag på att jag inte uppfattats vad som sagt, o jag hänger inte med samtidigt som jag gör nått annat.

Det räcker med att jag ligger i sängen o bara tänker på något annat än lever mig in i storyn, så hänger jag inte med...

Är det vanligt? Eller är det sjukdom eller att man blir slötänkt av medicinerna?
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151128 av Klanggedin
Människan är inte skapt för att göra två saker samtidigt. Egentligen skiftar man mellan två saker och det är exekutivt krävande både för arbetsminne och flexibilitet. Något som schizofrena brukar ha svårt för.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Klanggedin.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151135 av Nissegossen
Richard, det de kommit på är att göra flera saker samtidigt tar längre en att göra en sak i taget, det viktigaste först.
runnersworld.se/blogg/en-sak-i-taget/

Kan tillägga att AA har alltid förespråkat det


www.aa.se/medlemmar/till-dig-som-ar-ny-i-aa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151145 av Klanggedin
Vi kanske ska rapportera dig Richard till AA, du verkar ju ha druckit!
Mer
4 år 11 månader sedan #1151170 av Nissegossen
Du är dum i vanlig ordning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151174 av Klanggedin
Man får inte säga, Det är kränkande för individen. Nu måste jag ringa #Himtoo
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Klanggedin.