Negativa symptom och alkohol

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192440 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Negativa symptom och alkohol
Min fastlege fra Berlin hevder at kognitive skader fra alkoholmisbruk trolig er det mest underrapporterte helseproblemet i den vestlige verden. Hun anbefaler Cannabis om jeg "bruke noe for å drømme meg bort." som hun formulerte det.

Alkohol er vel sløvende, men ved sosial drikking hersker det kanskje ofte en sosial forventning at man skal slippe seg løs?
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192449 av Geta
Svar från Geta i ämnet Negativa symptom och alkohol
Man tappar balansen efter en tids alkoholmissbruk. Man kan inte längre cykla.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192461 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Negativa symptom och alkohol
Hvordan det slår ut hos den enkelte varierer, men de nevrologiske effektene av alkohol er ikke mindre skremmende enn skrumplever. Man må jo også tillegge alle ulykker som skjer i alkoholrus. Det hele er meget kostbart for helsevesenet.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192481 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Negativa symptom och alkohol
Vid psykossjukdom ger inte alkohol så allvarlig påverkan. Värst är psykosframkallande narkotika, som cannabis, amfetamin och kokain.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192484 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Negativa symptom och alkohol
Joda, men bruken av disse illegale rusmidlene er mye mindre utbredt, så de samfunnsøkonomiske konsekvensene av alkohol er større rent sosialmedisinsk. Synes også det er pussig at min lege nærmest oppfordrer til cannabisbruk. Selv om det er dyrt her til lands, er alkohol smidigst å misbruke juridisk sett. Synet på cannabis er veldig delt, og det har kommet mye sterkere cannabis på markedet i senere år.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by IngeF.