Hallisar eller verklighet

Mer
16 år 11 månader sedan #74788 av Trassel
Jag började se en flicka i rosa mössa. Hon stod alltid och tittade på mig. Ena minuten kunde jag stå i konsum och hon tre meter bort, fem minuter senare kunde jag var vid bion och då stod hon där. så har det varit de senaste månaderna...

En dag blev jag så förvirrad när jag var i affären så jag nästan skrek åt pappa: "ser du henne i rosa mössa?" alla vände sig om och tittade och pappa svarade helt lugnt: "ja, det gör jag..."
Mer
16 år 11 månader sedan #74822 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallisar eller verklighet
Bra att du försöker kolla med en annan person om det verkligen var en person där. Det är precis så man gör för att avgöra om det kan vara hallucinationer. Synhallucinationer är inte så vanliga som hörselhallucinationer. Oftast har man både och. Att enbart ha synhallucinationer vid schizofreni är sällsynt.
Mer
16 år 11 månader sedan #74850 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hallisar eller verklighet
Det finns personer som är överallt, utan att de behöver vara hallucinationer.
Var det den rosa mössan som du tyckte verkade konstig och lade märke till?
Det finns människor som uppträder och klär sig extremt som det är lätt att tro att de inte existerar.
Det har hänt mig också.
Mer
16 år 11 månader sedan #74958 av Trassel
Svar från Trassel i ämnet Hallisar eller verklighet
det var inte den rosa mössan jag regareade på först, utan att hon var precis ÖVERALLT!!!
paranoid som jag är så blev jag såklart livrädd.
Mer
16 år 11 månader sedan #74971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallisar eller verklighet
Jag tror nog inte att de är vanligt att man hallucinerar genom att se en flicka med rosa mössa överallt utan synhallucinationer brukar nog i regel vara annorlunda. Dessutom så brukar man ha andra symptom på schizofreni, som t.ex. hörselhallucinationer.
Mer
16 år 11 månader sedan #74990 av almost distubed
gå och prata med flickan vet jag så får du reda på om hon är verklig eller inte