Dietist

Mer
10 år 7 månader sedan #609828 av koi
Dietist skapades av koi
Jag har på inrådan av minläkare tagit kontakt med dietist. Jag ska dit om två veckor. Vad gör en dietist? Vilken hjälp kommer jag få? Jag tränar på gym men det bygger bara muskler. Fettet finns ju kvar. Det bränns inte så fort. Kommer jag få nytt träningsprogram av henne?
Mer
10 år 7 månader sedan #609831 av krokus
Svar från krokus i ämnet Dietist
Jag har en barndomskamrat som är dietist. Men jag har ingen större kontakt med henne längre, så jag vet inte exakt vad hon gör. Jag frågade henne lite om LCHF för något år sedan, men hon avrådde från den dieten. Sen föreslog hon att jag skulle äta potatis oftare istället för pasta eftersom det krävs mindre mängd potatis än pasta för att bli mätt. Något sådant var det. Och så det gamla vanliga - grönsaker is the shit!
Mer
10 år 7 månader sedan #609834 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dietist
Jag har varit hos två dietister. Den ena sa att människan vill ha variation, när det gäller mat.
Mer
10 år 7 månader sedan #609835 av koi
Svar från koi i ämnet Dietist
Jag äter mycket frukt. Inte så mycket grönsaker.
Mer
10 år 7 månader sedan #610070 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dietist
Dietisterna brukar komma med råd om vad och hur ofta man skall äta och de brukar också ge råd om motion för att minska vikten.
Mer
10 år 7 månader sedan #610073 av koi
Svar från koi i ämnet Dietist
Ok. Får se om jag lyckas gå ner de sista 15 kg till min normalvikt igen och hålla den där. :)