Slå på mig, skäll på mig o tvinga mig till motion!

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1069930 av Nissegossen
en verklighet kan skilja från den föregående den är borta, lev i nuet forska kan du göra men den gamla är borta från dig.

Söker du finner du, men är det aktuellt? Den som förde dig hit, gjorde det troligast i syfte för dig och prata med den som är upphovet vad det kommer sig?

Fler råd är svåra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069950 av Vierja
För min del, det som gör att det blir lättare att motionera.
Är att man vill det, man sätter upp ett mål som gör att man kan jämföra med tidigare prestationer(tid,midjemått,kg,distans osv.)
Dela det till delmål, så det inte känns som ett jävla stort omöjlig mål.
Svårast är att börja, när du kommer igång, känns det konstigt när man hoppar över träningar.
Är extremt mycket mer komplicerat om du gör det för att det känns att du måste . För egentligen är det inte sant.
Du bestämmer vad som är värt att göra o vad som inte är.
Är inte heller någon problem om du börjar o inte lyckas komma in i det.
Du kan försöka igen o igen tills du bestämmer att fortsätta eller inte, o även då är det inte slutgiltigt.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069989 av Zoidar

Nissegossen skrev: Om någonting tvingar dig är du inte fri, fast en frikyrklig sade att man får ställa sig under helig andes diktatur, men då är du inte heller fri. Skapa ett samtal inom dig med den du tror på och som aldrig ljuger, där är en samtalspartner du kan ha som vän inom dig. Förkasta direkt den som ljuger använd ordet på det, zoidar samt kom ihåg att en ny verklighet kan gå som en blinkning inom dig du lever i himmelriket ta fasta på det.

¨

Vi ska ju bli fria genom den helige Ande, inte handlar det om diktatur, utan om att ledas genom den kärlek som finns hos oss genom Kristus. Förkasta den som ljuger ... jag är väl så "snäll" att jag inte ens vill lämna de som ljuger för mig. Jag har nog fortfarande mycket att lära mig.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 9 månader sedan #1070024 av Richard
Tänk, jag gjorde det! Vaknade 05 o kunde inte somna om, så jag gick motionsslingan... Nu gäller det att göra det till en vana. Behöver inte vara 05 på morgonen, men på förmiddagen i.a.f.


Mer
5 år 9 månader sedan #1070090 av krokus
Richard,

:tummenupp
Var det varmt ute på morgonen?
Mer
5 år 9 månader sedan #1070131 av Nissegossen
Förr i tiden när jag delade ut tidningen på sommardagar var det bara fågelkvitter och en skön sommarmorgon en bil sällsynt, stadens puls fanns det inget av, ingen annan än andra tidningsbud var vakna och ute. Att bara höra fågelkvitter var rogivande jag gillar det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum