Räkna kcal?

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1156188 av Zoidar
Räkna kcal? skapades av Zoidar
Får man för sig att räkna kcal så är det bra att inte sen en högkaloridag som ett misslyckande. Istället kan man slå ihop veckans alla dagar och räkna ett snitt. Att ha en högkaloridag kan lätt kompenseras med en lågkaloridag osv.

Detta tycker jag minskar stressen kring vikt och kalorier och har själv börjat tänka så.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 10 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156195 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Räkna kcal?
Jag är för lat för att orka räkna kcal. Sedan är det ju så jobbigt att gå omkring och vara hungrig.
Mer
4 år 10 månader sedan #1156208 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Räkna kcal?
Ja, det är kass att gå runt hungrig.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 10 månader sedan #1156291 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Räkna kcal?
man kan väl ha koll på de största bovarna som pizza och chips. Sen är framförallt läsk dåligt p.g.a. den snabba blodsockerhöjningen!
Mer
4 år 10 månader sedan #1156308 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Räkna kcal?
Juice är också farligt och fruktyoghurt.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 10 månader sedan #1156946 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Räkna kcal?
Juice är framförallt gott. Det innehåller mycket “socker”, om det var fruktos eller något annat kommer jag inte ihåg. MEN, en anledning till varför man tror det är nyttigt är för att den har frukt image men i själva verket så är det sockervatten och kan klassas med läsk.
Vitaminer? Ja, jag har hört att det ska va mycket c-vitamin i juice men jag har läst att dom halterna försvinner om juicen inte är färsk och har stått för länge.

Själv dricker jag inte juice p.g.a. dess effekt på blodsockret. Helt enkelt så ger juice en snabb skjuts som lika snabbt dalar. Dricker man bara ett glass 15cl så är det ingen fara men jag tror inte man ska betrakta det som en hälsokur.