Träna när man e förkyld?

Mer
4 år 6 månader sedan #1188946 av Recard2016
Ska man träna när man e förkyld? Hade ont i halsen i Tisdags men körde ett pass ändå. Läste på google att om det sitter ovanför halsen kan man träna ändå. Men snackade nyss me min morsa som började skrika på mig att jag inte kan eller ska träna när jag e sjuk. Vill gärna köra på som vanligt.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188948 av Geta
Svar från Geta i ämnet Träna när man e förkyld?
Det är farligt att hårdträna för hjärtat när man är förkyld.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188949 av Recard2016
Jo nu stod det annorlunda på google idag. Antar väl att jag får plugga teori istället, igen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188950 av Nissegossen

Geta skrev: Det är farligt att hårdträna för hjärtat när man är förkyld.


Håller med ge sjutton i det, farligt jag trodde du visste bättre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1188951 av Recard2016
"Idrottsläkaren guidar: Då ska du inte träna
Publicerad 1 november 2016
När ska man avstå från att träna? Oseedat tar hjälp av Sverker Nilsson, förbundsläkare i friidrott, för att reda ut gränsen.

Det finns två tydliga varningssignaler att hålla koll på, enligt Sverker Nilsson.

– Man ska stanna hemma från träningen när man har feber på morgonen eller en förhöjd vilopuls med mer än 20 procent, säger han.

Annars är det bara att köra på.

– I övrigt så kan du träna. Har du vanlig förkylning men normal vilopuls och ingen feber så kan du träna precis som vanligt, säger han." - www.svt.se/sport/friidrott/idrottslakare...r-sjuk-for-att-trana
Mer
4 år 6 månader sedan #1188981 av Amandara
Framförallt ska man inte konditionstränar hårt med sjukdom i kroppen. Ett misstag som många gör. Man vill så mycket...