Mörk choklad

Mer
3 år 3 månader sedan #1312007 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Mörk choklad
Men mörk choklad brukar dom ju skriva om.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312013 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mörk choklad
När jag har en dålig dag ställer jag mej och bakar kladdkaka eller brownies. Det vänder på dagen helt.

Jo världens nyttigaste är mörk choklad, på andra plats kommer mjölkchoklad, på tredje plats blåbär. Sedan fortsätter listan. Googla på ORAC vilken är en tabell på dom nyttigaste till dom mindre nyttiga födoämnena. En lista.

Här är en närmare förklaring sv.m.wikipedia.org/wiki/ORAC

Här är en lista på födoämnena! Sist jag hade koll var blåbär på tredje plats kommit massa nytt sedan sist jag hade koll. www.matdagboken.se/information/fakta/orac-tabellen
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312027 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mörk choklad
Har du koll på Chaga det svenska namnet är Sprängticka det är en Svamp och Chaga är det Sibiriska ordet för svamp. Den växer på var 5000de björk och är dyr. Den ingår inte i allemansrätten markägaren har rätten fråga först.
Så här är något www.svenskhalsokost.se/chaga
www.landskogsbruk.se/skog/sprangtickan-en-dyrbar-halsobomb/
sv.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A4ngticka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1312038 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mörk choklad
Tack Nissegossen! Tydligen det nyttigaste som finns vad jag vet just nu är chaga (sprängticka)! Har du druckit det Nissegossen? Hur smakade det?
Mer
3 år 3 månader sedan #1312047 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mörk choklad
Ibland gör jag chokladmousse. Man blandar mörk choklad, äggulor och grädde, tillsätter lite socker and that's it. Ska sedan stå i kylen en timme eller mer.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312060 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mörk choklad

Pimed skrev: Tack Nissegossen! Tydligen det nyttigaste som finns vad jag vet just nu är chaga (sprängticka)! Har du druckit det Nissegossen? Hur smakade det?
 

Nej jag har aldrig smakat det, men det skall smaka gott. Har drag åt vaniljhållet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum