dåliga levervärden

  • JesusLever
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #229136 av JesusLever
dåliga levervärden skapades av JesusLever
Har en liten fundering, har inget att göra med scizofreni men men. ni brukar ju vara duktiga på sjukdommar och sådan så jag testar fråga här. idag fick jag veta att mina lever värden har stigit utav helvete alat/asat eller vad det hette låg på 10,8.. ska få ta nya prover på tisdag igen har dom stigt mera då så skulle läkaren kanske kontakta infektionskliniken.. så min fråga är helt änkelt.. om lever värden ligger på 10,8 börjar det bli farligt då, eller ska maninte bry sig så mycket om det(så man inte nojjar upp sig i onödan) .?
Mer
14 år 9 månader sedan #229145 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet dåliga levervärden
Föreslår ett sök på denna sida på google, eftersom det finns pdf filer här har jag svårt att länka direkt till ett dokument, men klicka bara på länken, så får du många alternativ! varsågod och var inte så orolig, utan ta det som det kommer, för vidare info fråga läkaren du pratade med, läkaren kan ge dig svar på dina frågor.

Det är ju fel av läkaren att inte från början ge dig tillräckligt med information.

www.google.se/search?q=alat/asat ... rict&cad=9

Jag misstänker att du kan ha hepatit, dvs gulsot, men det är bara mina egna funderingar..

Gulsot är smittsamt! Det smittar genom blod

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • JesusLever
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #229153 av JesusLever
Svar från JesusLever i ämnet dåliga levervärden
ja får fråga läkaren igen nästa gång jag pratar med han helt änkelt.. ja jag har hepatit c, fick det i vintras för att jag delade kanyl med 2st andra som redan hade hepatit c
Mer
14 år 9 månader sedan #229154 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet dåliga levervärden
Alkohol, fetma och en del mediciner ger förhöjda värden.

Tillägg; OK, det förklarar ju värdena. Kan tänka mig att värdena varierar upp och ner då, men vet inte.
Mer
14 år 9 månader sedan #229159 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet dåliga levervärden
Där ser man vikten av att få rena sprutor som man kan få på vissa ställen i landet, men dock ej i andra landsting. Denna fråga är väldigt omdiskuterad och det har blivit en mycket infekterad(!) debatt kring detta. Att inte få rena sprutor utan att vara hänvisad till att dela sprutor och kanyler stoppar inte ett missbruk eller då att någon ger fan i drogen utan begäret efter drogen ligger närmare för stunden.

Politiken här är för djävlig för att i förlängningen gäller här människoförakt och smittan sprids också i samhället!

Var uppmärksam här, för att du smittar genom samlag också!
Det minimala jag ber dig om är att du använder kondom...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #229162 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet dåliga levervärden
jag vet allt det där. föresten så är det välldigt liten chans att hepatit c smittar via sex. det är ovanligt typ endast 1% chans att hepatit c smittar via sex.. jag har kompisar som har haft hepatit c länge och dom har alldrig någonsin smittat någon genom sex.. hepatit c är så att blod måste balandas med blod för att det ska smitta, eller om man har en könssjukdom så kan det smitta med den..