Tankar angående hjärntumör.......

Mer
14 år 7 månader sedan #242874 av Räven
Jag tror jag har hjärntumör eftersom ingen medicin gör mig frisk.
Blir ju dåligare hela tiden med tiden som går......har även märkt att intelektet har blivit kraftigt försämrat
och jag har svårt för att uttrycka mig och talsvårigheter samt balans problem.
och personlighetsförändringar....

jag har magnetröntgat mig en gång men bara en kvart och det visade ingenting....men vanligtvis så tar det 45 minuter
att scanna hela huvet. Men jag fick panik och var tvungen att avbryta pga att dom spände fast huvet i en ställning vilket var obehagligt.

har även minnes problem....minns inte vad jag nyss sagt osv...vissa förklarar det kanske som schizofreni symtom men jag tror inte på det längre.
Gradvis har min hjärna blivit mer o mer korkad under en period av 6år och nu går det snabbare o snabbare...

Har ständig yrsel med som jag upplever som värre o värre.
Mer
14 år 7 månader sedan #242875 av Geta
Räven,
här på Viska har du inte visat några tecken på att du
blir sämre och sämre.
Dina inlägg är det ingen svårighet att förstå.
Mer
14 år 7 månader sedan #242876 av Bitte
Be att få göra om magnetröntgen tagningen så du kan få lite ro sen. Det är ångestladdat att gå med sådana funderingar. Men det kan vara din sjukdom som spökar så kolla din medicinering.
Hoppas du får klarhet i av vad det kan vara snart.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #242877 av Jocke
Fram till och med sista raden upplevde jag ditt fall som typiskt kännetecknande för en långt framskriden schizofreni. Men yrseln gör mig mer orolig för dig, i regel kan ett begynnande schizofreni orsaka vissa yrselattacker ofta pga hög börda från stressiga sammanhang.

Jag vet ju att du lever i en stressande miljö. Men är yrseln långvarig så måste du ansöka om en ny undersökning. Kan man ge dig lugnande eller måste du vara klar i skallen?

Vars är världen på väg?
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #242878 av Erase
Svar från Erase i ämnet Tankar angående hjärntumör.......
Det är förmodlingen ingen tumör- men gör om testet i magnetröntgen.
Du måste träna hårt - då kommer du tillbaka som förr med interlectet.
Börja styrketräna- efter en tid kommer din hjärna att få tillbaka hjärnceller- och du kan till och med få mer hjärnceller än vad du hade före problemen.
Men du måste ha järnvilja- för att lyckas. Lycka till!
Mer
14 år 7 månader sedan #242884 av Fantasio
Jag tror från och till att jag fått cancer, men hitills har det visat sig vara falsklarm. Men lider du, så undersök dig. Vet inte hur det skulle gå till och om man får pröjsa själv. Hoppas att du har fel angående tumören.