Öronvärk

  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 vecka sedan #291100 av Jaana79
Öronvärk skapades av Jaana79
Jag är förkyld och ont i öronen. Vaknade ett par gånger under natten. Puuh, vad jobbigt det är att vara täppt i näsan och ha ont! Tacka vet jag alvedon!
Mer
14 år 1 vecka sedan #291104 av Geta
Svar från Geta i ämnet Öronvärk
Hoppas att det snart går över och att det är lindrigt!
Det kom ingen svininfluensa. Nu har det tystats ner.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 vecka sedan #291141 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Öronvärk
Tack Geta! Känns bättre nu tack vare alvedon.
Mer
14 år 1 vecka sedan #291151 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Öronvärk
Har du avsvällande nässpray, som Nezeril eller Otrivin. Det minskar nästäppan och kan kanske också minska öronvärken.
Mer
14 år 1 vecka sedan #291161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öronvärk
Jag vet inte om du röker, men oavsett det så är acetylsystein som skrivs ut av läkare och då går det på högkostnads kortet bra för fri passage i luftrören.

Jag vet inte om den finns receptfritt, men medicinen påverkar dig så att det som kommer upp blir tunnare och lättare att få upp ur lungorna. Det gör alltså att det som du annars får snyta ut, går ut den naturliga vägen.

Detta är till hjälp för alla rökare, som efter tid får sämre och mer stela flimmerhår i luftstrupen, med acetylstein fungera allt och jag vet inte när, för att det är länge sedan jag hade en förkylning överhuvud taget

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 vecka sedan #291162 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öronvärk
Nezeril och andra sådana medel, skall man använda i högst 14 dagar annars blir det mycket värre och det funkar inte alls.

Medicinen får alltså motsatt effekt...

Acetylsystein kan du däremot stå på den dos läkare skriver ut, obehindrat över tid

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum