smärta

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22522 av
smärta skapades av
sämrta i axeln halsen bihålan, ner i armen o i ryggen ibland

restless legs och wake-up-ryckningar när jag somnar , ibland bara ryck här o var eller att benet går, utan medicinpåverkan.

vem ska jag slöka? Vad har jag rätt att kräva av allåämnläkaren/specioelittserna vs psyk?
Mer
18 år 6 månader sedan #22527 av Geta
Svar från Geta i ämnet smärta
Gäst
Om du söker allmänläkare så tycker jag att de
ska ta EKG på dig. Då du har smärta i arm,axel
och hals.
Det har skrivits om ryckningar tidigare. Kanske
en sjukgymnast vore bra att söka eller om det
behövs remiss från läkare först.
Sjukgymnaster är bra på det här med avslappning.
Mer
18 år 6 månader sedan #22540 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet smärta
Vänd dig direkt till en allmänläkare på vårdcentral med dina besvär. På psyk tar de bara ansvar för det psykiatriska. Svårt att säga vad dina smärtor kan vara, men jag läst vid rejäla sura uppstötningar eller reflux kan man få symptom med bröstsmärtor.

Jag tycker inte att dina ryckningar låter så allvarliga utan mer normalt. Men ta upp det med allmänläkaren också.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22566 av
Svar från i ämnet smärta
Jao, men det är så trist för de tar mig inte på allvar.
Tycker de ska undersöka tills min smärta är utredd och förklarad.

Tänkte försöka cocoona.
Mer
18 år 6 månader sedan #22585 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet smärta
Tråkigt att de inte tar dina problem på allvar, men det är nog ganska vanligt att så sker vid schizofreni. Alla symptom avfärdas som psykiska trots att man egentligen vet att det är vanligt att ha också kroppsliga sjukdomar vid schizofreni.

Jag har läst att de som har personligt ombud kan få hjälp av denne i sådana här situationer. Annars är det nog bara att vänta ett tag och försöka på vårdcentralen igen. Det kan också kanske vara idé att pröva en privatpraktiserande läkare, om det finns någon på din ort, för de brukar ofta vara mer lyhörda för patientönskemål än vårdcentralen.