orolig för mitt öga

Mer
12 år 1 vecka sedan #478218 av sodergardfia
Nu har jag skrivit om alla möjliga bekymmer- från röster till visdomständer. Det är nog svårt att ta mig på allvar. Men nu är det så att jag troligen har fått ett äkta problem. Det är så att jag har haft skavande smärtor i vänstra ögat en tid (några månader), och nu har det blivit värre. Dessutom, och det här är det som gör mig orolig, så har jag en brun/gul fläck i ögonvitan på det ögat. Den har funnits i mellan 2 och 3 månader. Det var först idag jag tänkte att jag borde ringa läkaren, eftersom smärtorna har kommit ganska konstant sedan igår kväll. Jag ringde och fick omedelbart en läkartid. Läkaren tittade på mitt öga utan att hitta några "främmande kroppar" (alltså grejer som kommit in i ögat utifrån och som skulle kunna vara en förklaring till skavandet). Däremot såg hon fläcken. Hon beslutade sig för att skicka en remiss till sjukhusets ögonmottagning. Det som gör att jag INTE är JÄTTEOROLIG är att jag inte behövde åka till ögonkliniken idag; om man kan vänta är det nog egentligen inget allvarligt. Men jag är ändå orolig. Hypokondrisk som jag är har jag börjat oroa mig för cancer, men det är det nog inte- det borde ha gjort att jag fick sämre syn, och dessutom tror jag inte ögoncancer sitter i ögonvitan.

Någon här som har någon idé om vad som är fel med mitt öga? 8O
Mer
12 år 1 vecka sedan #478255 av jiva
Svar från jiva i ämnet orolig för mitt öga
Lycka till imorgon :hjärta (Ska inte försöka diagnostisera dig här på forumet för det gör nog ögonläkaren mycket bättre med ett ljusmikroskop...)
Mer
12 år 6 dagar sedan #478318 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet orolig för mitt öga
Det är otäckt när det blir fel på ögonen..man är ju så beroende av det sinnet. Synen.
Hoppas det går bra!

/Fragile
Mer
12 år 5 dagar sedan #478519 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet orolig för mitt öga
Det är säkert inte farligt skulle jag gissa. När jag var liten så fick man utprova glasögon på sjukhusets ögonmottagning. Jag har svårt att tro att man gör så nu utan det blir nog optiker även för skolbarn.
Mer
12 år 2 dagar sedan #479132 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet orolig för mitt öga
Tack för att ni bryr er! :hjärta Jag har kollat i en bok om ögonsjukdomar, och det verkar inte vara något farligt jag lider av. Jag har ännu inte fått någon tid till ögonkliniken, men jag gissar att den kommer snart.
Mer
11 år 11 månader sedan #479805 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet orolig för mitt öga
Igår fick jag ett brev där det stod att jag är uppsatt på väntelistan hos ögonkliniken. Det kan ta upp till 90 dagar. Men smärtan i ögat är nästan borta just nu. Däremot är pricken kvar.