darrig hand plus annat

Mer
11 år 10 månader sedan #498444 av sodergardfia
Idag var jag hos läkaren eftersom min ena hand har börjat darra. Den har varit darrig i snart en vecka, lite till och från. När jag ska sova känner jag hur det liksom rycker eller pulserar under huden, i typ musklerna. Läkaren skulle skicka remiss till en neurolog. Jag är orolig att det skall vara något som faktiskt är fel med mitt nervsystem .? Jag har även problem med att jag ibland plötsligt håller på att somna; mina ögonlock blir svåra att hålla uppe, och jag kan bli lite stel i munnen och resten av kroppen, inte mycket, bara lite.
Ni vet sedan förut att jag är hypokondrisk (även om jag inte just nu lider av äkta hypokondri), men när man har symtom från nervsystemet, vilket jag troligen har, så skall man vara väldigt försiktig.
Ni kommer kanske ihåg när jag trodde att jag hade cancer i ögat? Det var ett födelsemärke, bara. Jag hoppas att det här med handen är lika ofarligt, typ någon nervryckning bara. Och det här andra, med "sömn-anfallen", kan ju bero på mina mediciner. Läklaren trodde först at problemet med handen kunde bero på medicinen, men sedn sade han att det troligen inte gör det eftersom det bara är i ena handen.
Och ni kan ju förstå att jag har fått för mig att jag har en hjärntumör eller något förstadium till MS... Men det är nog inte så, det brukar ju inte vara något allvarligt fel på mig när jag tror att jag är allvarligt sjuk. :tummenupp
Mer
11 år 10 månader sedan #498447 av björk
Svar från björk i ämnet darrig hand plus annat
:grandpa :grandpa :grandpa shaky :grandpa :grandpa :grandpa
Mer
11 år 10 månader sedan #498448 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet darrig hand plus annat
haha :lol: :lol:
Mer
11 år 10 månader sedan #498449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet darrig hand plus annat
Har du druckit för mycket alkohol?

Det beror nog mina darrningar på... :grandpa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #498545 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet darrig hand plus annat
Jag dricker inte alkohol.
Mer
11 år 10 månader sedan #498548 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet darrig hand plus annat
Då måste det vara brist på alkohol! Nä, jag bara skämtar med dig, jag vet inte vad din darrighet beror på.

Dessutom är du ung och borde inte ha detta. Men, jag har märkt att för länge sedan när jag stod på höga doser av mitt neuroleptika, kunde jag känna ryckningar i musklerna, alltså att det var en biverkan, men jag har själv inte detta längre.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum