sömnproblem

Mer
11 år 7 månader sedan #522577 av maria-w
sömnproblem skapades av maria-w
Jag har fått tillbaka mina sömnproblem. Jag har svårt att somna, vaknar flera gånger varje natt, är stel i kroppen och såååå rastlös. Jag ligger och vrider mig tills jag slocknar av ren utmattning. Det är skitjobiggt. Jag funderar på om det beror på den nya medicinen. Jag ger det nån vecka till annars måste jag nog ringa och prata med dem. Blir så snurrig när jag inte sover. Synd, för den gör mig glad och nöjd dagtid.
Mer
11 år 7 månader sedan #522579 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sömnproblem
Jag har också sömnproblem, vad tar du för medicin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #522582 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet sömnproblem
Jag äter seroquel sen tidigare och nu har jag börjat med cymbalta oxå. Tror du att de kan ta ut varann när det gäller sömnen? Eftersom den ena är uppåt och den andra neråt?
Jag vill ogärna sluta med nån av dem för det var länge sen jag mådde så här bra dagtid.
Mer
11 år 7 månader sedan #522584 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sömnproblem
Jag har bara seroquel för att sova på, bara startdosen 50 mg och jag sover bra på den.

Kan inte svara på varför varken du eller jag kan sova?
Någon annan med förslag?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #522622 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet sömnproblem
Cymbalta kan ge sömnstörningar och även sömnlöshet som biverkan. När tar du Cymbalatan på dagen? Om man tar den på kvällen så blir kanske risken för sömnstörningar större.
Mer
11 år 7 månader sedan #522625 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet sömnproblem
Okej då kanske det beror på den.
Jag brukar ta cymbaltan på morgonen och seroquelen på kvällen