Är något fel på min mage eller nåt?

Mer
11 år 3 månader sedan #559214 av Traxerity
Jag är inte överviktig alls o jag är i form. Dock har jag varit på kalas idag o åt 3 stora bitar tårta. En timme efter kalaset hängde jag med farmor o min faster i pingstkyrkan där de bjöd på fika efter predika o sådant. Där åt jag 12 bullar med pålägg samt 7 bitar rulltårta. Nu när jag kom hem efter det så äter jag en burk chips och dricker chokladmjölk.

Något fel på mej eller kan jag bara inte känna av spärren när jag är mätt?
Mer
11 år 3 månader sedan #559216 av Geta
Det jag undrar är om någon såg att du åt 12 bullar i Pingstkyrkan. Det måste ha varit goda bullar. Hen
som hade bakat blev säkert smickrad.
Mer
11 år 3 månader sedan #559220 av Traxerity
Mycket goda bullar var det. Hemma bakade verkade det vara o det smakade mycket gott.
Mer
11 år 3 månader sedan #559222 av Geta
Du blir kanske pingstvän på kuppen.....
Mer
11 år 3 månader sedan #559225 av Inwatto
Mycket söta saker, tex bullar, rulltårta, tårta, efterrätter osv, brukar gå att äta även när man är mätt eller deprimerad. Vet inte närmare varför.

När blodsockret kommer upp i 16 (om man har diabetes vill säga) finns det risk för att man plötsligt blir hungrig trots att man ju har mer socker i blodet än vad som är nyttigt. Då gäller det att inte falla för hungern och äta ändå. Hetsätning kanske man kan kalla det om man vill ha ett namn på vad det är.

Det låter som om du är normalt funtad, Traxerity!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 3 månader sedan #559291 av notwoodstock
Jag är klart imponerad! :mrgreen:

Iofs så är ju risken att någon ond själ i kyrkan sitter och bokför alltihop. Och så kommer det en faktura. :D

/notwoodstock