Jag har fått bursit i armbågen, gör jätteont...

Mer
10 år 3 veckor sedan #659482 av Richard
Jag har igår fått bursit eller slemsäcksinflammation. En enorm svullen knöl på vänstra armbågen. Har inte sovit mycket i natt pga. smärtan. Men i morse åkte jag taxi till akuten. O doktorn sög ut nån vätska ur svullnaden, som skulle odlas. Får svar i nästa vecka vad det är för infektion. Men jag fick antibiotika som jag ska ta i 10 dagar. Som tur är så har jag några gamla Dexofen hemma, som hjälper hyfsat mot värken, sen fick jag även Voltaren.

Kändes bättre när jag fått det undersökt o tog en promenad hem o inom apoteket. Var rädd för att få behöva åka till Helsingborg o bli inlagd för att få antibiotika intravenöst, som jag fick när mitt knä var sönder.

Är det någon här som som har erfarenheter av bursit eller slemsäcksinflammation? Hur länge sitter det i? Är det lugnt att ta Dexofen med Iktorivil o Imovane? Vet bara att de är livsfarliga att blanda med alkohol.


Bild:
http://i.imgur.com/idJDoN7.jpg?1?1098
Mer
10 år 3 veckor sedan #659487 av Geta
Har du överansträngt armbågen?
Mer
10 år 3 veckor sedan #659490 av Richard
Vet inte vad som har hänt... Det utvecklades igår ganska snabbt, på ca 5-6 timmar. Tror inte jag har överansträngt den.
Mer
10 år 3 veckor sedan #659525 av Fantasio
Min armbåge svullnade upp för länge sedan. Vätska sög ur och tror jag fick nån spruta med. Tror inte det gjorde så farligt ont, ditt är nog värre. Pg a detta fick jag hälsa på en präst på en begravning med vänster hand. Inte bra.

Hoppas du blir bättre snart, Richard.
Mer
10 år 3 veckor sedan #659526 av zoegas
Jag känner en som fick sånt. Hans arm trilla av.


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 3 veckor sedan #659527 av Fantasio