Har ett stort (typ eksem) på ryggen

Mer
7 år 8 månader sedan #851179 av Richard
Har inte noterat detta mer än att det kliar väldigt mycket ibland. Men idag när jag klippte mig (min pappas fru klipper mig), så satt jag med bar överkropp o hon sa typ;
-Nämen vad är det du har på ryggen? Det är typ nåt eksem på ca 25 x 15 cm. Pappa tittade lite på det, men kunde inte säga vad det är. Kan det vara någon läkemedelsbiverkan? Jag vet att bl.a. Lamotrigin kan ge utslag på huden.
Mer
7 år 8 månader sedan #851196 av Nissegossen
Gå till en läkare på vårdcentralen och låt han titta på det. Främst tänker jag på hudcancer, vilket du kan vara utan. Tycker läkaren att det ser konstigt ut, må han ta en biopsi så han kan skicka det på odling. Så, snart som möjligt då det kan vara aggressivt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #851197 av Nissegossen
I alla fall borde du få ett svar på din fråga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #851199 av Geta
Det låter stort för att vara hudcancer.
Mer
7 år 8 månader sedan #851220 av Richard
Ja, de sa att jag skulle gå till husläkaren. Men nej, hudcancer är det inte. Pappa trodde inte heller att det var psoriasis som jag själv tänkte på.
Mer
7 år 8 månader sedan #851225 av Admin1
Bältros kan ge rodnad och inflammation med stickande smärta. Svampinfektioner kan ge hudrodnad, men brukar sitta i hudveck Vad har du för kläder på överkroppen som har kontakt med huden? Har du bytt skjorta och sett om det blir någon förändring? Har för mig att huden på ryggen är ganska tjock och tålig. Det finns kontakteksem där något man har kontakt med ger hudinflammation.