Sömnutredning

Mer
6 år 11 månader sedan #929322 av MsTibbs
Sömnutredning skapades av MsTibbs
Jag har sovit med apparater, en sömnutredning för att jag snarkar massa och eventuellt hade andningsuppehåll/sömnapné. Träffade idag en läkare öp öron näsa hals (ÖNH). Han sa att apparaten jag sov med slutet mäta efter 11-03 på natten, men att man tydligt kunde se att jag ha "väldigt mycket" sömnapné... :cry:

Han trodde inte på primärt fetma utan ärftlighet. Pappa har sömnapné med CPAP-apparat och är inte tjock. Slang i näsan och halsen med kamera ser bra ut. Han bränner av ett blodkärl i vänster näsborre och jag får en vit tuss så jag ser ut som ett miffo på bussen. Man kan tydligen inte ta båda näshålor samtidigt, det måste läka.

Sen är Cosmic nytt så han gick noga igenom alla mina mediciner. Det tog ju sin tid, kom ut efter 50 minuter.Läkaren var kanske 55år, lugn och pedagogisk utan att vara nedsättande, perfekt! :tummenupp
Mer
6 år 11 månader sedan #929356 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sömnutredning
Ska tillbaka och bränna nästa näsa och sen till lungmedicin, cpap-mottagningen och prova ut apparat.
Mer
6 år 11 månader sedan #929403 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnutredning
Har du varit trött på dagarna? Man brukar bli det vid sömnapné.
Mer
6 år 11 månader sedan #929427 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sömnutredning
Ja! Nått infernaliskt trött! Har bokstavligen vaknat av att jag slagit pannan i tangentbordet på jobbet! Somnar i soffan på lunchen och vaknar när folk säger jag snarkat massa i 45 minuter... och försover mig till jobbet ofta! Alltså, om detta kan hjälpa så blir jag så glad som bara den!!! Även om jag "helst" skulle velat att han sa att jag var frisk som en nötkärna och bara behövde lite semester. :)
Mer
6 år 11 månader sedan #929509 av koi
Svar från koi i ämnet Sömnutredning
Min läkare pratade om sömnutredning när jag hade stora sömnproblem. Men Quetiapin löste det.
Mer
6 år 11 månader sedan #929510 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sömnutredning
Vad skönt! :)