Om man känner ett "osynligt rep" runt huvudet... Vad betyder det?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1046824 av Nissegossen
Någon har gett dig silkessnöret?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046826 av Geta
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046828 av Carmen Al Kebab

Inwatto skrev: Jag har sällan huvudvärk, så jag vet inte om det är det du har.

När det gäller "osynligt rep" så är det dina ord på något som andra kanske kallar för något annat. Din hjärna projicerar ett rep runt din hjärna för att försöka tala om vad som pågår. Det kan vara huvudvärk, det kan vara högt blodtryck (tror jag inte du har), det kan vara kaffeabstinens, det kan vara för lite sömn, ja listan kan göras lång. Eller så ska man försöka sig på en drömtydning och säga att det är din situation som hjärnan upplever som pressande. Kommer du på vad hjärnan menar, så kan repet försvinna. Ungefär som en återkommande dröm kan försvinna för att man kommer på vad den handlar om.

Ibland kommer det... Men jag känner det inte just nu.

Det hände på mitt senaste jobb också.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046948 av Admin1
Den vanligaste formen av huvudvärk är spänningshuvudvärk. Den är ofarlig och sällan svår, och går oftast över av sig själv. Huvudvärken kan bero på spända muskler, men det kan även ha andra orsaker. Värken utlöses ofta av till exempel stress, trötthet och känslomässiga påfrestningar.
www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjuk...Spanningshuvudvark1/
Mer
5 år 11 månader sedan #1057794 av JonhRookerich
Nej det är inget farligt, vad är det?
När det gäller "osynligt rep" så är det dina ord på något som andra kanske kallar för något annat. Din hjärna projicerar ett rep runt din hjärna för att försöka tala om vad som pågår.

I am Jonh, 25 year old, my hobby is reading inspirational quotes and sayings and gender equality quotes
Mer
5 år 11 månader sedan #1057804 av Geta
Det ska vara att man fått silkessnöret.