Var köper man starka chiliprodukter

Mer
12 år 3 månader sedan #462194 av Melun
Har börjat beställa oerhört starka chiliprodukter från en dansk firma.
De är dyra så man kan inte beställa så mycket.

[url:1535aftb]http://www.chilihouse.eu/[/url:1535aftb]

De verkar ha hemska såser där. Helt i klass med harakiri korven.
Mer
12 år 3 månader sedan #462195 av Fantasio
Vad spännande! Jag gillar ju starka kryddor, men habanero är för starkt för mig. Vad har du köpt och till vilken mat har du kryddorna?
Mer
12 år 3 månader sedan #462196 av Amandara
Stark chili är ju gott..... mmmmmums! Huah va hungrig jag blev nu när jag läste vad du skrev......kyckling med chili kanske..... :)
Mer
12 år 3 månader sedan #462203 av Melun
I första vändan köpte jag dessa: "Batch 37 - Habanero Garlic Salsa", "Bolsts Curry Powder - Hot"
De var inte så hemskt heta ändå. Den ena var en burk med salsa och den andra en burk med curry.

Så jag bestämde mig för att prova lite starkare grejer och har just beställt: "Ghost Pepper Salsa", "Hot Headz Ekstra Hot Habanero Ketchup (8/10)", "Da Bomb Ghost Pepper Hot Sauce (10/10)".

Jag tror de senare kan vara hemskt starka.
Mer
12 år 3 månader sedan #462204 av Melun
Jag brukar använda dem till stekta fläskkotletter och stekt korv. Går jättebra med Keso och/eller crème fraiche.
Mer
12 år 3 månader sedan #462209 av Fantasio
Jag köpte en för mig tidigare okänd tabasco-sort för en tid sedan. Den innehöll jalapenos och det stod "chipotle" på flaskan. Varianten med habanero har jag bara hittat i ett köpcentrum utanför staden. Den är faktiskt inte för stark. Ren habanero, en torkad frukt, klarar jag dock inte av.