Styrketräning.

Mer
10 år 6 månader sedan #613798 av Schism
Styrketräning. skapades av Schism
Har tränat ca 8 år några avbrott pga depressioner och studier. Orkade inte träna efter min första psykos men kom tillbaka efter ett halvår. Såg ut som en soffpotatis men muskelminnet fanns där var tillbaka på ett halvår. Man känner sig frisk, stark, pigg och mer vaken. Tog personliga rekord i knäböj, marklyft och bänkpress i sommras men håller just nu på med att gå ner i vikt, väger 120 men är normalviktig, inte tjock, lite muskler är där. Någon mer som styrketränar och känner att det hjälper?
Mer
10 år 6 månader sedan #613800 av Geta
Svar från Geta i ämnet Styrketräning.
Nej, jag styrketränar inte men det gör var och varannan pensionär numera.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #613806 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Styrketräning.
Har styrketränat som mest tre dar i veckan, min matchvikt var ca 75b kg, väger numera mer än 83 kg. Tränar nu bara en gång i veckan på sin höjd. Är 1.77 cm lång. Hade som bäst kanske 3-4 kg effektiv muskelgrupp som mest. Har vägt i vuxen ålder drygt 60 kg, zyprexan drog upp min vikt rejält. Men har ingen lust att träna lika hårt längre, har t.o.m tränat en gång på julafton på mitt gym!

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #613813 av Schism
Svar från Schism i ämnet Styrketräning.
Ja där är många pensionärer på morgonen på mitt gym :)

Jocke, bra att du tränar lite iallafall. Det blir lättare att motivera sig om man har en träningspartner. Ja zyprexan är inte rolig har även gått upp 10 kg på den och var tvungen att dieta bort dom kilona. Kör helkroppspass med basövningar mest med skivstång. Har tränat på lillejul men inte så beroende så jag tränar julafton :P haha. Jag upplever att det håller bort depressioner och jag måste träna i vinter om jag inte ska åka på vinterdepression känner jag :)
Mer
10 år 6 månader sedan #613830 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Styrketräning.
Jag har styrketränat ett par dagar i veckan i ett par år..... men nu har det varit uppehåll för husbygge. Ska försöka komma igång igen snart för jag gillar att styrketräna och tycker att det är en rätt skonsam och smidig träningsform. Jag har styrketränat i ett par år men jag är inte stark hur det nu hänger ihop ;) .?
Mer
10 år 6 månader sedan #613876 av Schism
Svar från Schism i ämnet Styrketräning.
jag kan start rekommendera ett prgram som heter starting strength, där tränar man 3 ggr / vecka och kör knäböj varje gång en pressövning och en drag övning.

Här är videor och boken att ladda ner på baslyften. torrentz.eu/search?f=starting+strength

Här är wikisidan som ger basala anvisningar, man ska börja med låg vikt på alla lyft och öka succesivt då kommer du bli starkare! startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program