Vad kan man göra när man är inlagd

Mer
7 år 7 månader sedan #861927 av Drummer
Minns när jag var inlagd så var det en sköterska där jag blev kåt på och hon drogs sig till mig! När hon skulle ta blodprover på mig så lade hon sin hand över k*ken på mig och hon sade "Oj den växer och den är stor nu" Det är inte första gången vårdpersonal kärar ner sig i vissa patienter!
Mer
7 år 7 månader sedan #861928 av Geta
Det är nog, när det är överbeläggning som de låsbara skåpen inte räcker till.
Mer
7 år 7 månader sedan #861929 av Fantasio
När jag blev utskriven skulle personalen ge mig mina värdesaker. "Oj då" eller något sådant sa skötaren. Skåpet var låst, men nyckeln stod att finna. Där hade jag tur.
Mer
7 år 7 månader sedan #861930 av memphis
nej. Det fanns inga nycklar till skåpen. De var borttagna o ersatt med ett almänt skåp i korridoren.
Mer
7 år 7 månader sedan #861952 av cecilia76

Drummer skrev: Minns när jag var inlagd så var det en sköterska där jag blev kåt på och hon drogs sig till mig! När hon skulle ta blodprover på mig så lade hon sin hand över k*ken på mig och hon sade "Oj den växer och den är stor nu"
Det är inte första gången vårdpersonal kärar ner sig i vissa patienter!

Drummer, sånt bör man slippa när man är inlagd. Människor ska behandlas med varsamhet när de är i beroendeställning.
Mer
7 år 6 månader sedan #866160 av Evillynn

Drummer skrev: Minns när jag var inlagd så var det en sköterska där jag blev kåt på och hon drogs sig till mig! När hon skulle ta blodprover på mig så lade hon sin hand över k*ken på mig och hon sade "Oj den växer och den är stor nu" Det är inte första gången vårdpersonal kärar ner sig i vissa patienter!


Uhm... WTF! Hon skulle egentligen inte få jobba kvar, kan man ju tycka. Jag vet inte om du anmälde händelsen, men sådana personer ska bara inte få jobba med personer i utsatt situation. Har aldrig varit med om någon liknande själv, men man har ju läst då och då om liknande händelser.

Gällande skåp, så brukar personalen i Umeå låsa in det man vill ha inlåst + saker man inte får ha med sig, i en liten skrubb med hyllor. På hyllorna har de plastlådor med patienternas namn på och sakerna lades i ens låda och låstes in. Det fanns även garderober på rummen, men vet inte om de hade nycklar som passade till låsen. Jag har för mig att iaf vissa av skåpen hade nyckel, men jag låste bara in mina saker i skrubben och saker som kläder hade jag bara i en väska vid sängen.

Dubbelrummen i Umeå rymmer tre sängar när det behövs, utan att det blir supertrångt. De ska dock helst bara ha två i dem, men det brukar ibland krisa så att tre sängar hamnar i dubbelrummen. Man har dock fortfarande plats för en stol eller sängbord bredvid sin säng och de har alltid skiljeväggar mellan sängarna, så att patienterna kan känna sig mindre utsatta. Jag har ibland haft stora rum för mig själv (när jag blir dålig kan jag inte dela rum med folk, så de kan ibland ge mig ett dubbelrum att ha själv). Jag brukar lägga pussel på golvet, surfa på min laptop och annat som inte kräver att jag blundar eller träffar på folk. Jag blir ofta rädd för att blunda då det börjar bli dåligt.