Magisk dryck som gör så att man somnar!

Mer
3 år 5 månader sedan #1299544 av Cosmos
Du måste vara rädd om dig Richard! Har du tagit ett EKG på sistone? Din blandning kan orsaka knas på hjärtat.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299621 av Richard
Jag är bäste EKG-tolkaren o kan ta ett EKG med min telefon. En gång sa läkaren:
-Du har ett hjärtfel!

Jag sade:
Nej, jag har inget hjärtfel. Ni lovade mig Stesolid för 4 dagar sen o jag har inte fått ett endaste milligram. Därför slår mitt hjärta lite konstigt!

Ja, sen lät de en kardiolog titta på EKG'et o det var jag som hade rätt. Men jag tror ändå jag kommer kola p.g.a. hjärtat. Känns som det kollapsar ibland... O då mixar jag ändå ner lite hjärtmedicin i morgon-snapsen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299729 av Admin1
Läkemedel som förlänger hjärtats QTc-tid kan ge hjärtproblem. Ziprasidon kan göra det, men värst är Serdolect. Men bara 30 i Sverige får Serdolect och Zoidar hade det tidigare och göra EKG-koller då och då för att mäta QTc-tiden.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299736 av Richard
Tror min Haldol påverkar QT-grejen, läste det i FASS, att det är en vanlig biverkning.

QT-förlängning, ventrikulära arytmier (ventrikelflimmer, ventrikulär takykardi), torsade de pointes och plötslig död har rapporterats med haloperidol.

www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId...9000030#side-effects

Det är rätt trist biverkning, "plötslig död"...
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299873 av Admin1
Vissa antidepressiva kan förlänga QTc-tiden också. Mallorol försvann för att den förlängde QTc-tiden.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299881 av wasp
The bushdoctor mixed up a magical spell, swore us the secrecy no one to tell.................
Last edit: 3 år 5 månader sedan by wasp.