HPPD + Psykos

Mer
19 år 4 månader sedan #7083 av Stosse
HPPD + Psykos skapades av Stosse
Hej jag brukar hålla till på flashback forumet men en polare tipsade om denna sida. Ni kanske har lite bättre koll på psykos liknade tillstånd.
Klistrar in det jag skrivit på FB:

För ungefär 6 månader sedan hade jag köpt 100mg 5-meo-DIPT och samma mängd 2c-e.

Detta lyckades jag såklart överdosera i vanlig ordning.

Och dom närmaste timmarna efter intag fick jag spendera i ett väldigt jobbig lägenhet.

Det började med att jag fick lite CEVs. Oh va fint tänkte jag när jag låg i soffan och lyssnade på musik.

Bara några minuter efter detta började det spåra ur lite.
Alla mönster och färgera accelererade till tiodubbla hastigheten
Mina ögon trycktes nedåt, kunde fan inte titta upp från golvet hur gärna jag än ville.
Mina CEVs hade nu blandat sig med mitt synfält, nu gick det inte att fly.

Jag skulle noga våga gemföra det med att stirra in i heljuset på en bil i 2h.
Detta är nog bland det jobbigaste jag upplevt, var helt övertygad att min skalle skulle explodera.

OK till saken: efter denna skojfriska kväll har jag haft ganska kass syn:
Ser motiontrails, prickar, svarta och blåa bågar i ögonvråarna, ett lätt brus typ "myrornas krig" när jag blundar.
Och om jag tittar på ljusa färger t.ex ett moln så kokar det nästan med genomskinliga mönster.
Om jag koncentrerar mig på en punkt t.ex en klockvisare så kan klockan börja röra lite på sig, växer,krymper,lutar.
Om jag stirrar på en lampa eller vilken ljuskälla somhelst "fastnar ljuset" mitt i synen på mig under en minut eller två.

Och nu efter dom senaste veckornas svampätande så börjar effekterna intensifieras.

Nu när jag vakat hela natten blir det nästan flummigt.


Är detta någon mild form av Hppd?
Eller kanske bara något alla psykonauter får uppleva förr eller senare?

Trippa lungt..



Japp då är det 2 månader senare och jag har lessnat för länge sedan på mina synfel som bara blir värre. Fast det är inte bara synfel som skapar problem nu.

Jag har problem med att läsa texer och lyssna på musik samtidigt. Om jag lyssnar på musik med toner som flyttar sig snabbt mellan högra och vänstra sidan (hörlurar) kan jag bli ganska disorienterad och tappar bort mig.

Varje gång jag röker braj blir jag mer eller mindre svampad, destå mer stenad = destå mer svampad. Har bara fått en ordentlig flashback ännu dock.

Varje gång jag åt svamp började effekterna visa sig med att föremål "hackar" mot och bort från mig. Detta har jag nu hela tiden. Och jag menar verkligen HELA tiden. Det enda jag behöver göra e att fästa blicken på någonting och allt som inte är exakt framför mig börjar hacka mot mig och samtidigt bort från mig (?)

Om jag är trött eller befinner mig i mörka rum blir det mycket, mycket värre.
Jag åkte upp till övertorneå i måndags kväll efter ett LAN. Var ganska sjuk bilresa för jag försökte verkligen tvinga fram en flashback (det var inte jag som körde) Kom på att om jag kisar med ögonen blir det mycket flummigare.
Såg minst fem personer som hackade fram och tillbaka över vägen och glödde i gult och rött. Dom personerna var igentligen en vägskylt. Så ni fattar på ett ungefär hur flummig jag kan bli utan några droger alls.

När jag låg i sängen senare så kändes det som en karrusell när jag blundade. Kunde verkligen känna hur sängen bara susade fram väldigt snabbt, runt i cirklar och fram å tillbaka.

Kunde faktist höra min egen röst viskandes i mitt högra öra. Bara en mening av slumpmässiga ihopsatta ord. Det har hänt en gång tidigare, hade varit uppe minst ett dygn då ochså. Blev jävligt rädd vill jag lova.

Innan var det här bara skoj men nu har jag fått nog med råge. Började skola i tisdags och det är svårt att koncentrera sig på att läsa när mitt periferiseende är så grötigt.

Blir dessutom väldigt lätt trött. Skulle tro att det är för att jag måste just koncentrera mig så mycket. Och när jag blir trött...jobbigt..phew.
Har tillochmed börjat skela när jag inte fått sova på länge å sitter framför datorn.

Jag tror nu att det inte är bara HPPD som har sina snuskiga klor med i leken.
Skulle kanske behöva ta mig till en vårdcentral.

Har ni hört talas om något liknade? det har då inte jag iaf..

Ha det / Stosse



Viljesvag.


Jag lyckades knappt hålla mig en vecka. Rökte brass i helgen och blev mer trippad än jag brukar bli.

När jag skulle sova igår hörde jag många röster, både kvinnliga och manliga men inte min egen denna gång. Börjar känna mig ganska schizofren.

Jag vet inte varför men det kändes inte skrämmande som förra gångerna... Nästan trevligt.

ps: rösterna framträdde när jag låg och tänkte på mina förra hörsel hallisar.


Dom säjer saker som: Titta han står i backen. Vit är en färg. Gardiner av stål. typ sånna osammanhängade meningar med skitsnack.

Själva talet här lite viskande,väsade som typ "svishar" förbid i huvet som orden färdades med vinden.

Kom just från vårdcentralen med diagnosen hashpsykos. Jävla klåpare till läkare.

Han hade förstås aldrig hört talas om HPPD. Men jag lyckades faktist få in honom på erowid där han läse lite snabbt och sa: Ja det här verkar ju stämma med det du berättat, det är solklart. En hashpsykos alltså.

Trots att han inte visste vad HPPD var två min innan så informerade han mig om att HPPD och hashpsykos var minsann samma sak.

Jag fick knappt en syl i vädret för dumjävlen bara dundrade på med sin cannabis skräckpropaganda av resten av tiden jag var där.

jag fick bland annat lära mig att ALLA psykos relaterade besvär som kommer från VILKA droger som helst är hashpsykoser.

Och att om jag fortsätter med att röka braj kommer jag snart få hepatit

Braj löser upp hjärnvävnaden.

Dessutom vill han lägga in mig för eftersom att jag rökt ganska regelbundet i ett år ungefär kommer min avtändning bli så våldsam att jag antagligen kommer skada mig och andra.

Han lyssnade inte på det jag sa, han var totalt insnöad på att hash är livsfarligt, och desstom skämtade han och skrattade högt om mina besvär.

Att mina besvär skulle orsakats av min kopiösa intag av psykadeliska droger var narturligtvis helt befängt.

Sensmoral: Rök hash så blir du dum i huvet, skitzo och sen dör du.

[color=red:tmztm3yf]Detta hände för 30 minuter sedan[/color:tmztm3yf]

Psykosen eller vad det nu är verkar snabbt bli värre.

Jag har försökt lägga mig och sova men när jag blundar far ögonen omkring som en kula i ett flipperspel. Hörde något slags djur morra högt bakom mig så blodet isade.

Har ochså hört vargar eller något som låter som vargar ylandes och det låter HELT VERKLIGT. Inte alls som mina tidigare hörselhallisar, då kunde jag utan problem utskilja att ljuden jag hörde inte var verkliga. Det kunde jag inte nu.

Fy fan jag börjar få panik skulle verkligen behöva något lungnade.
Detta har verkligen börjat bli otäckt nu, hur i helvete ska jag lyckas sommna?
Mer
19 år 4 månader sedan #7084 av Stosse
Svar från Stosse i ämnet HPPD + Psykos
Jag kan inte ha sovit i mer än en timme. Jag drömde att jag hamnade i något slags svårt psykotiskt till stånd, hallisar och totlal förvirring.

Jag började vakna till och förstod att jag drömt men kände mig ändå totalt väck. Och bara tanken på att någon skulle komma till lägenheten skrämde skiten ur mig. Direkt efter jag tänkt på det hör jag att någon bankar på dörren. Nej det kan fan inte vara sant vilken jävla otur.
Jag låg kvar med huvudet under täcket. det fortsatte ringa och banka som bara fan. Detta var ingen hallis det var jag bergsäker på. Eftersom att jag är nyinflyttad här och det är tidigt en helgmorgon så kan det är något viktigt så när det fortsätter banka och ringa så går jag och öppnar.

Detta är inte bra, känns som att jag börjar tappa förståndet. Det var ingen därute.
Nu är jag rädd , jag måste få ut nån anti-psykotisk medicin omgående.
ska försöka sova igen och hoppas mina hjärnspöken låter mig göra det i mer än en timme.
Mer
19 år 4 månader sedan #7088 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet HPPD + Psykos
Du kanske borde vända dig till psykiatrin istället för till vårdcentralen... oavsett vad det är för diagnos så verkar det jobbigt...

Visst kanske du kan få lugnet tillbaka av neuroleptika... det kan säkert dämpa dina flash-backs också... men ska det ge nån effekt i längden måste du fundera på om du vill fortsätta med haschet och de andra drogerna.... eller om du vågar sluta med dem... och ge dig själv chansen till ett bättre liv...
Mer
19 år 4 månader sedan #7095 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HPPD + Psykos
Missbruk av olika slag kan utlösa psykoser, som kan likna schizofreni och därför utesluter man missbruk innan man ställer diagnosen schizofreni.

HPPD, som du nämnde är Hallucinogen Persisting Perception Disorder dvs man kan hallucinera långt efter det man tagit hallucinogener, men det brukar gå över efter en tid till skillnad från schizofrenin, som oftast inte gör det. Läs mer om HPPD här:
www.stormloader.com/hppd/what.htm

Jag tycker som Isa-Alise att du skall ringa närmaste psykiatrimottagning för de är mycket bättre på sådana här saker än vårdcentraler.
Mer
19 år 4 månader sedan #7101 av Stosse
Svar från Stosse i ämnet HPPD + Psykos
Jag försökte få en remiss av läkaren till psyk men jag blev nekad.
Har ingen telefon nu så jag kan inte ringa och jag vet inte om det finns någon psykmottagning här i övertorneå.

Droger är nu ett avslutat kapitel i mitt liv.

Jag ska hem till min hemstad om fem dagar, kan dra till psyk då men jag vet inte om jag klarar mig så pass länge ifall dett fortsätter.
Mer
19 år 4 månader sedan #7102 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HPPD + Psykos
Jag tror att egentligen behövs ingen remiss till en psykiatrisk klinik utan man kan söka direkt. Det finns undantag från remissreglerna nämligen och psykiatrin är ett. Jag tvivlar på att psykmottagning finns i Övertorneå utan det blir närmsta större lasarett. Kolla i telefonkatalogens sidor för Landstinget.