Röster som förklarar

Mer
19 år 1 månad sedan #10924 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Röster som förklarar
Det är inte en veterinär Du skall kontakta utan en psykiater/psykolog.
Och jag tror att Du behöver göra det snarast.
Vänligen Tikki
Mer
19 år 1 månad sedan #10925 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Röster som förklarar
Hej Jimmy7,

Låter jobbigt... Tycker att du ska söka någon form av stöd för att kunna hantera rösterna... RSMH har självhjälpsgrupper, ett nätverk för rösthörare, och böcker med självhjälpstips, länkar nedan:

www.rsmh.se/

www.aterhamtning.se/
Mer
19 år 1 månad sedan #10928 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster som förklarar
Jag tycker också att du skall ringa en psykiatrimottagning, så fort som möjligt. Du kan också om det blir riktigt jobbigt uppsöka en akutmottagning. Jag gjorde det en gång när jag hade hörselhallucinationer mitt i natten, som var jobbiga och jag blev direkt tagen på allvar och fick behandling.
Mer
19 år 1 månad sedan #10940 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Röster som förklarar
Håller med Admin1 och Bortajag om att du nog bör söka hjälp från en jourmottagning... om rösterna uppmanar dig att göra saker så kan du behöva hjälp snabbt... de går att minska med mediciner...
Mer
19 år 1 månad sedan #10952 av Jimmy7
Svar från Jimmy7 i ämnet Röster som förklarar
Kan det alltså bli sådär, att en dag plötsligt så hör man en klar och tydlig röst.. låter ganska hemskt tycker jag.
Mer
19 år 4 veckor sedan #11120 av Bortajag
Svar från Bortajag i ämnet Röster som förklarar
Du känner att det känns jobbigt, så sök hjälp. Distriktsläkare, psykiatrisk klinik och dylikt.

Mitt tips är annars att behandla röstens utsagor precis som du skulle behandla det någon annan säger, dvs. "Är det vettigt?", "Verkar det bra att göra det här?".

Men sök vårdhjälp, det hjälper högt sannolikt.