Övervakad?

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #220007 av Frankie
Övervakad? skapades av Frankie
Hej viskare!

Kom på en knäpp sak som hände mig häromdagen. Vi satt på ett tåg till Malmö (tar kanske 15 min enkel väg). Jag hade barnvagnen framför mig och satt och lekte lite med Emilia när jag plötsligt blir medveten om att kvinnan framför mig har sin mobil uppe och det ser ut som om hon filmar oss! Hon hade ögonen på skärmen men höll upp luren på ett konstigt sätt. Fyfan vad paranoid jag blev! Satt som ett hjon och tittade rakt in i den där hemska mobilens kamera hela tiden, vågade inte röra en min. Så fortsatte det under hela resan. Skitjobbigt. Man vet aldrig, kanske hon verkligen filmade oss / var ute efter oss. Läskig tanke.

Ville bara skriva av mig lite. Tack till er som lyssnar :hjärta

Xena
Mer
14 år 11 månader sedan #220008 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Övervakad?
Hade jag fått den känslan på ett tåg hade jag nog tagit upp barnet och gått iväg till restaurangvagnen eller nått, så att jag fått se om det var sant. Då hade hon som kanske filmade fått vrida på kameran eller följa efter för att kunna fortsätta att filma. Men antagligen höll hon på med något spel på mobilen.
Mer
14 år 11 månader sedan #220023 av Stef
Svar från Stef i ämnet Övervakad?
Eller en ren dokumentering av mamma -barn kontakt. Fotograferar lite själv och tittar ofta efter olika motiv.
Mer
14 år 11 månader sedan #220033 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Övervakad?
vad gör det om någon filmar dig? Jag tycker att de filmer jag ser inom mig är-ofta gräsliga och vars och ens ögon är ju att likna vid kameror, för att hos mig fastnar sekvenser av vad jag sett och inom mig kan jag återuppleva vad jag ofta själv har sett. Jag tror också att vi inom oss har möjlighet till att se vad andra har sett, detta utan kameror!

jämför en fluga och dess facet ögon och de flygande fjärrstyrda amerikanska spion systemen där de exprimenterar med små flygande spionkamerror.

snart kommer tekniken att ta över och vi har redan ett stort nätverk av övervakningskameror i verkligheten och det här är något som kommer mer och mer.

Sitter du med din dotter, vad är du då rädd för om hon filmar dig? Det är ju skitsamma, för du kan ju vara övervakad i mycket mer avancerad miljö utan att du varken lägger märke till det, eller ens är medveten om det.

Du har i detta alldeles för mycket noia.

jag rekommenderar dig till att ta ett tänk till och försöka komma lite längre mot att inte vara rädd!

Tror du på Gud? Gör du det, så förstår jag inte att varför överhuvudtaget bry sig? Guds allseende öga kan du aldrig koppla bort, för att det ögat ser i det fördolda in i din själs innersta gömma, du kan inte gömma dig för den som har det kunnandet.

Nej, du kan frimodigt gå ut och om så behövdes vränga ut och in på dig själv och visa dig precis som du är, för att du är inte annorlunda funtad än andra och jag skulle utan vidare kunna gå ut utan en tråd på kroppen och visa mig precis som jag är i mitt innersta, för att det jag gör är bara allmänmänskligt och har inget med brott och straff att göra.

Jag är blott och bart mig själv i alla lägen, det är ärligast mot alla, jag själv har absolut inget att dölja och aolt jag gjort behöver jag inte ta ett snack med någon högre potentat om, för att jag är bara den jag är född till vara....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #220043 av Geta
Svar från Geta i ämnet Övervakad?
En gång tror jag att jag blev filmad för norsk TV
i Oslo. Hade velat se det. :jump
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #220065 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Övervakad?

Nissegossen skrev:
Tror du på Gud? Gör du det, så förstår jag inte att varför överhuvudtaget bry sig? Guds allseende öga kan du aldrig koppla bort, för att det ögat ser i det fördolda in i din själs innersta gömma, du kan inte gömma dig för den som har det kunnandet.


NG, nej jag tror ej på Gud.
Varför skulle jag ödsla tid på att tillbe en gud som kanske inte finns?