sjuk?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16545 av
sjuk? skapades av
hejj.
hur berättar man för någon (typ en psykolog) att det är folk som bevakar och förföljer och försöker döda en? jag vet inte hur jag ska börja. jag vill inte att det ska fortsätta såhär, jag vill att det ska försvinna. mina vänner tror inte på mig när jag pekar ut giftet och mikrofonerna, dom säger att jag måste vara sjuk på nåt sätt.
Mer
18 år 10 månader sedan #16548 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet sjuk?
Om jag sa att hela Sveriges polisväsen förföljde mig, eller att alla röda bilar kör i ett speciellt mönster som är en exakt kopia av mina neuron i hjärnan, så skulle du inte tro mig. (nej!)

Dina kompisar kanske känner lika om dig för tillfället?

Varese du är förföljd (eller inte?) så kan det vara så är det en ny situation för många människor omkring dig, och då är deras reaktion kanske inte är så konstig ( att dom tror att du är "sjuk") för många (inkl. mig) som drabbas av någon psykisk sjukdom kan få vanföreställningar, att man är förföljd tillexempel.

Ang. psykologen så byggde jag och min psykolog upp ett ömsesidigt förtroende innan jag kunde berätta om olika tankar jag hade.

Hur som helst nu när du är inne på en sida om schizofreni, kanske du i bakhuvudet funderar i banor att du kan behöva mer hjälp exv. av din läkare.

Jag önskar du får lite lugn och ro, det låter jätte jobbigt för dig!
/S
Mer
18 år 10 månader sedan #16549 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet sjuk?
hejsan!
Undrar om du har kontakt med nån psykolog eller? Annars tycker jag att du ska ta kontakt med en. Jag har varit många år inom psykiatrin och det jag har lärt mig av de, är att man behöver inte skämmas över nånting man berättar. oftast har dom hört problemen många gånger. och med ditt problem är jag övertygad om att de hörts förut. Jag är själv väldigt paranoid, som det heter när man tror på saker som du. och känner många som har ditt problem. Säg bara rak på sak vad du tänker och känner för din psykolog så kan du få nå bra tillbaka.
Mia
Mer
18 år 10 månader sedan #16572 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet sjuk?
Att man är paranoid innebär ju inte att man inte är förföljd!
:-)
Woody. A
Mer
18 år 10 månader sedan #16576 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sjuk?
Tycker ni att ni får mer paranoida idéer om ni
ser en massa filmer och läser böcker
om rafflande saker?
Mer
18 år 10 månader sedan #16585 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet sjuk?
Ja, det här låter ju lustigt.
Du ser och vet var felen är micarna, giftet, så varför tar du inte prover, under vittnens närvaro, och meddelar polisen?
Varför vill du tala med en psykolog, de håller ju på med sjuka, som inbillar sig saker?

Allså, nånstans måste du tvivla..

Det kan då vara bäst att först besöka polisen, för att anmäla bovarna, så de får kolla upp att du verkligen inte har ngn efter dig.
Lämna in micar du hittar och giftprover.

Men försök först resonera igenom det själv med dina nära och dig själv, se om det går, tankestopp är farligt...
Be sen att ngn annan kontaktar psyk och breifar dem om problemet och kräver en professionell utredning av dig.