Eldslågor framför ögonen

Mer
13 år 8 månader sedan #331257 av tekopp
Hej.

Jag har en liten konstig syn framför mig som blir starkare när jag slutar ta min medicin.

Nu till saken... Jag ser kraftiga eldslågor i var öga. Det är som ett brinnande inferno framför ögat eller precis framför linsen. Lågorna är transparenta och färglösa men har olka gradienter. De stör mig inte särskilt.

Detta är vad man skulle kunna kalla för synhallucination.

Lågorna blir starkare och starkare. Det går att beskriva som att jag har en os fackla i varje öga.

Har någon upplevt något liknande?

Heja Karl XII!
Mer
13 år 8 månader sedan #331274 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se!

Visserligen brukar jag inte se eldslågor framför ögonen, men har sett eldslågor från alla mina fingrar en gång när jag satt och läste bibeln med händerna under den och såg då hur eldslågorna levde och hoppade på alla min tio fingrar....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 8 månader sedan #331279 av Isa-Alise
det låter mer som en illusion... ljusfenomen i ögat... kanske ljuset bryts i dina ögonfransar och ger sken av eldslågor... har varit med om liknande fenomen själv då jag kisat genom ögonfransarna...
Mer
13 år 8 månader sedan #331303 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Eldslågor framför ögonen
Sådär brukar det se ut på ett ungefär:


Heja Karl XII!
Mer
13 år 8 månader sedan #331619 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Eldslågor framför ögonen
Synhallucinationer är inte så vanliga vid schizofreni och om det förekommer är det ofta skuggor i ögonvrån. Förra veckan skrevs det om att synhallucinationer kan orsakas av att det är brist på acetylkolin i hjärnan och att läkemedel som höjer acetlkolin kan minska på synhallucinationerna.
Mer
13 år 8 månader sedan #331694 av Traxerity
eller också sömnlöshet och om man inte tar hjälp mot det och är vaken många dagar i sträck så kan hjärnan få dålig uppfattning och så ser man saker hela tiden och det gjorde jag när jag var uppe över 5 dagar i sträck typ skuggor på väggen som rörde sig och sådant :rolleyes: