Min historia

Mer
18 år 8 månader sedan #20621 av Sleepy
Min historia skapades av Sleepy
Här kan ni läsa en artikel som publicerades i SOLO tidningen år 2002. Den handlar om mig och när jag fick mina första psykoser och utvecklade sjukdomen schizofreni.

hem.bredband.net/zeldoxa/jag.htm
Mer
18 år 8 månader sedan #20622 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Min historia
Tack för att jag fick ta del av din historia! Jag känner igen mig själv i mycket av det som hänt dig.
Men jag gillar inte riktigt att det skrevs att "helt frisk kommer hon aldrig att bli". Hur kan man veta något sånt??
Jag blir lite arg nu när jag sitter och skriver, nåt sånt får man aldrig skriva tycker jag.
Större under har hänt än att någon tillfrisknat från schizofreni!!!!!
För mig var det ungefär samma sak, en omorganisation på arbetsplatsen blev för mig droppen som gjorde att det inte gick längre för mig. Påfrestningarna från omvärlden blev för stora på mig.
Att vi två har insjuknat behöver inte bara bero på oss själva, utan en stor del av det beror också på hur vi männsikor behandlar varandra på arbetsplatser och i andra sammanhang.
Det kan vara vanligare med psylisk ohälsa i vissa länder än i andra tex.
Och vad är definitionen på "frisk" egentligen??
Är det att stressa runt i ekorrhjulet med alla tuffa krav som gör att folk mår dåligt? Är det särskilt friskt?

kram på dig sleepy och tack för din berättelse!
Mer
18 år 8 månader sedan #20626 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Min historia
Frågan om man kan bli frisk måste nog värderas mot vad sjuk är.

Hur är en shitzofren?
Feldiagnos?
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20631 av vnv
Svar från vnv i ämnet Min historia
Sleepy: Tack för att du delgav din berättelse. Både intressant och givande läsning...
/vnv
Mer
18 år 8 månader sedan #20634 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min historia
Tack Sleepy, för att jag fick ta del av din historia!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #20640 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min historia
Tack, Sleepy! Väldigt intressant och läsvärd artikel, men visst tror jag att du har goda chanser att återhämta dig från sjukdomen på sikt. Kvinnor brukar ha en mildare sjukdom och därför en bättre prognos än män.