Har ni nån gång haft HJÄLP av era symptom?

Mer
13 år 2 månader sedan #370003 av Saari
Kan lägga till ilskan, hatet, när jag riktar det åt rätt håll. Ofta är min omåttliga vrede också min drivkraft.
Mer
13 år 2 månader sedan #370051 av Poppy
Alternativ, försöker du säga att du aldrig haft några sjukdoms-symptom? Ja i så fall blir ju svaret på min fråga automatiskt nej.
Mer
13 år 2 månader sedan #370093 av Nissegossen
Jag har fått hjälp av mina röster och jag är född genom ett ingripande för min far, innan jag är född!

Min far hörde då en röst och det som följde på det, räddade min far och jag fick möjlighet att födas...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #371260 av Cosmos
Tycker inte att jag har haft något positivt som kommer ur min sjukdom. Ett enda lidande som sagt. Men som Saari skrev så har jag också behärskats av en enorm ilska som har medfört att jag egentligen aldrig har givit upp. Men den kan inte räknas in i sjukdomen. Den är helt psykologiskt betingad, en del av min personlighet som jag har för att hantera motgångar.
Mer
13 år 2 månader sedan #371377 av saara
Tycker inte att jag har haft hjälp av mina symptom, om man nu inte räknar det som hjälp att jag fick sjukpension redan som ung. Fast det är ju ett lidande att vara sjuk.
Mer
13 år 2 månader sedan #371393 av Poppy

Cosmos skrev: Tycker inte att jag har haft något positivt som kommer ur min sjukdom. Ett enda lidande som sagt. Men som Saari skrev så har jag också behärskats av en enorm ilska som har medfört att jag egentligen aldrig har givit upp. Men den kan inte räknas in i sjukdomen. Den är helt psykologiskt betingad, en del av min personlighet som jag har för att hantera motgångar.


Det finns ju ingen skarp gräns mellan sjukdomssymptom och personlighetsdrag precis... Så det blir en knepig fråga att svara på. Kul att så många ändå gjort det.