Hypnopombiska hallucinationer

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30485 av Exocet
Hypnopombiska hallucinationer skapades av Exocet
Är det någon därute som har erfarenhet av hypnopomba hallucinationer?
Mer
18 år 3 månader sedan #30487 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hypnopombiska hallucinationer

Fredric skrev: Är det någon därute som har erfarenhet av hypnopomba hallucinationer?

Är det det som uppkommer när man vaknar upp så har
jag haft det.
Det är halvt om halvt dröm, de röster jag hört.
Det är oftast när livet är komplicerat som rösterna
är livliga.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30488 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Hypnopombiska hallucinationer
Jag har drömt att jag inte kunnat vakna, helt, och legat orörlig i sängen utan att kunna röra mig. Jag började skrika högt. Till saken hör att jag var intagen på sjukvårdsinrättning, så det kom in personal på rummet. Spooky...
Mer
18 år 3 månader sedan #30489 av jennynen
Jag har varit med om något liknande. Flera gånger har jag blivit medveten om att jag sover och drömmer. Då har jag velat lämna drömmen och vakna, men till min stora fasa känner jag hur jag är fången i min sovande kropp. Jag känner täcket och madrassen, men kan inte röra mig och inte öppna ögonen. När jag kämpar för allt jag är värd så känns det som att jag försöker tränga igenom en hinna och då känns det som om jag ska kvävas. Precis när mina lungor ska sprängas vaknar jag i full panik. Det är så otroligt obehagligt. Men nu var det längesen jag hade de här drömmarna. Ett tag hade jag de typ en gång i veckan. Är glad att jag mår bättre nu och slipper detta.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30490 av
Svar från i ämnet Hypnopombiska hallucinationer
Jag har också hamnat i såna situationer.
Mer
18 år 3 månader sedan #30493 av AmandaS
Precis som ni andra kan jag säga att jag också har erfarenehet av detta. Jag har haft flera hundra upplevelser de senaste fem åren. Jag ser och hör varelser som ibland attackerar mig, ibland talar med mig genom telepati eller på främmande språk, eller bara gör olika saker, som om de spelar upp en teaterpjäs framför mig. Ibland är dessa upplevelser väldigt obehagliga och ibland det motsatta. Då och då kan jag lämna min kropp när detta händer, jag reser mig ur sängen och går omkring som vanligt i lägenheten, eller flyger om jag känner för det, men min fysiska kropp ligger hela tiden kvar i sängen. Någon mer som upplevt detta?