Konstiga minnen.

Mer
18 år 3 månader sedan #31331 av Kaotiskflicka
Jag skulle vilja berätta om några konstiga saker som jag minns rätt tydligt, men som jag fortfarande än idag inte riktigt förstår.

Den första konstiga upplevelse jag hade var vid 5-6 års åldern.
Jag gick fram till fönstret och tyckte mig se ett troll utanför som stod och stirrade på mig, och blev naturligtvis skräckslagen. Jag sa det till mamma och pekade mot trollet som jag tydligt såg. Men hon bara skrattade och sa att hon inte såg något.

Några år efteråt, vid 7-8 års åldern, var jag utomlands med familjen. Jag tyckte mig se en tomte komma upp ur en hiss ur marken. Jag minns det väldigtväldigt tydligt och är fortfarande idag övertygad om att det var så. Men när jag försöker få min familj att komma ihåg det säger dom bara "Det var inte alls så. För det första så kom ju jultomten när du sov, och inte när du var vaken."

Är det bara livlig fantasi eller något annat?
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31333 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Konstiga minnen.
Jag tror personligen att på vättar och troll och tomtar och sånt. Inte för att jag sett dom men de kanske finns? Skulle vilja kunna se dom. Och jag vet att det finns så kallade synska personer som är öppna för den verkligheten och ser dem. jag tror inte det är något farligt. Det som möjligtvis kan skada är din egen rädsla i såfall. Jag är lite synsk själv och det som var farligt var att jag inte var tillräckligt jordad och min egen rädsla när jag var yngre och stötte på fenomen. Hur gammal är du nu? Ser du dem nu? Mår du dåligt på andra sätt?
Mer
18 år 3 månader sedan #31334 av Kaotiskflicka
Svar från Kaotiskflicka i ämnet Konstiga minnen.
Jag är 13 år nu... Jag är gravt deprimerad och har självmordstankar flera gånger om dagen, vissa säger även att jag är paranoid. Men jag ser dem inte längre, det var bara så att jag funderade lite på de där minnerna.
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31335 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Konstiga minnen.
Jag tycker inte du ska fundera så mycket på det..Tänk istället på att försöka börja må bättre. Sånt som gör att du kan må bättre. Förstår du? Det är nog viktigast! har du någon vuxen du kan prata med? Någon terapeut?
Mer
18 år 3 månader sedan #31337 av Kaotiskflicka
Svar från Kaotiskflicka i ämnet Konstiga minnen.
Jag förstår vad du menar. Jag går hos en psykoterpeaut och även hos en kurator, men det hjälper inte något vidare. Min psykoterpeaut pratade om att jag skulle få mediciner, men det tar tid före jag får dom och jag vet inte riktigt om jag har den tiden.. Har varit väldigt självmordsbenägen den senaste tiden..
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31339 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Konstiga minnen.
Det kan nog vara bra med mediciner om man mår så dåligt som du verkar göra... Hoppas att de hjälper! Jag tror att du ska ha lite tålamod med din terapi. Sånt kan ta tid...Det gjorde det för mig.