Vad är det här?

  • parpababa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #665632 av parpababa
Vad är det här? skapades av parpababa
Jag undrar om ni med egen erfarenhet av psykossjukdom kan hjälpa mig lite med vad det är som sker just nu. Finns det benämnt med ett ord? Är det ett tecken på att en ny psykos är pågång?
Jag mår nämligen bra hela dagen, när kvällen och natten kommer är det som att en knapp vrids om och jag ser halluconationer/gestalter i hela lägenheten, mitt undermedvetna har en dov ton som fyller hela rummet. Rösterna blir fler och mer tydliga pratar och "leker" med mitt huvud. Tillslut somnar jag och när jag vaknar är det bra igen. Sen kommer kvällen och då sätter det igång igen. Det har varit så i fyra dygn nu. Borde jag göra något?
Tack
Mer
9 år 10 månader sedan #665633 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är det här?
Det är ovanligt med synhallucinationer vid schizofreni. Det tyder på hjärnpåverkan. Du använder
inte några droger?
Mer
9 år 10 månader sedan #665634 av islaa
Svar från islaa i ämnet Vad är det här?
Jag har synhallucinerat mycket men det har som Geta föreslår varit i samband med droganvändning. Sömnbrist kan också göra att man ser "skuggvarelser". Det är också lättare att hallucinera i mörker har jag upptäckt, kanske därför det uppträder på kvällen. Mer medicin borde hjälpa.
Mer
9 år 10 månader sedan #665635 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad är det här?
Jag mår oftast dåligt på kvällarna. En neger tyckte att jag mådde bra när jag var inlagd, men jag sa: Vänta tills kvällen kommer.

Oroa dig inte för psykos, det tar tid att krascha, i alla fall för mig.
  • parpababa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #665636 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Vad är det här?
Islaa, skuggvarelser var ett bra ord.
Och Fantasio, det känns bra som du skriver att jag inte borde oroa mig för psykos.
  • parpababa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #665639 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Vad är det här?
Geta,
(Nu skrev jag ett långt svar men det lyckades inte postas)
Men jag tar inte droger, jag fick diagnosen paranoid schizofreni för 13 år sedan då jag var 18. Men det kanske inte är renodlade hallucinationer då de inte föreställer något. Bara formlösa saker som ser ut som rök som far runt, mest i synfälten.