Elektricitet

Mer
8 år 2 månader sedan #807994 av crazycatlady
Jag vet inte om detta ämne är i rätt kategori men here goes. Är det inte väldigt många som har el som en del i sina psykoser? Jag har tänkt på det för jag själv började rätt tidigt dilla om att jag kände det som att det var el i mina händer och fötter. Först var det bara som en symbolik, jag var skakig och orolig, kunde inte hålla händerna eller fötterna stilla. och att jag ofta hade hand eller fotsvett. Det kändes som en osynlig ond kraft som ingen kunde se och eftersom ingen kunde se det kunde de inte förstå det. Den klassiska paradoxen för psykisk sjukdom! Samma sak med elektricitet - du kan känna det men inte se det.....(dock går det att höra - min hund gör det men hon har ju mycket bättre hörsel än en människa). Så tidigt som 1917 när elektriciteten var hyperny nämns den av Ester Henning i hennes psykos-rapporter. Hon tog bort el-ledningarna i huset där hon bodde innan hon kom till mentalsjukhuset för hon trodde att hon blev spionerad på. Jag vet inte om ni fattar, känner mig ganska virrig idag, men kanske nån fattar.....
Mer
8 år 2 månader sedan #808019 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Elektricitet
Gud är elektriciteten.
J/m

John 8:31-32.
Mer
8 år 2 månader sedan #808049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Elektricitet
Väldigt få har detta. Gissar att det är en slags kroppslig vanföreställning. Att ester Henning hade problem berodde nog på att ny teknik kan infogas i vanföreställningar. Gäller radio, TV, filmer och också internet.
Mer
8 år 2 månader sedan #808119 av Geta
Mer
8 år 2 månader sedan #808151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Elektricitet
Geta, när Gud skapade världen och han sade, varde ljus, var ledningarna redan lagda.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #808157 av Geta
Svar från Geta i ämnet Elektricitet
Elektrikerna var före.