Att höra ljud i stället för röster.

Mer
18 år 2 veckor sedan #38431 av Aspergergirl
Ni som har rösthallucinationer hör ni också ljud av olika slag som inte andra hör? Jag hör folk som går på min trappa, att någon knackar på min dörr och idag hörde jag upprepade gånger min sms-signal trots att jag inte hade mobilen med mig. Är det vanligt förekommande med ljudhallucinationer (eller vad man nu ska kalla det)? /A
Mer
18 år 2 veckor sedan #38432 av lobo_angel
händer mig hela tiden exakt det du skriver me sms å så. även att grannen spelar musik eller att det låter som det tramlar ner nåt i köket å fåglar som sjunger å massa annat... tog ett tag innan jag fattade att andra inte hörde det. Ibland tror jag att jaghör bättre än andra men jag vet ju att så e inte fallet, tyvärr... :lol:
Mer
18 år 2 veckor sedan #38434 av Abzu
Jag hör faktiskt mycket sällan röster, det jag mest hör är sirener, folk som klampar omkring och hör och häpan - Glassbilen!
En gång hörde jag nån som gick fram och tillbaka utan för i korridoren i säkert en kvart.
Jag har även hört min mobil, pianomusik och barnskrik.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38436 av stefan
Jag är väldigt lyhörd. Det kan hända att jag tror att det plingar på eller ringer i telefon när det i själva verket är hos grannen, men det var nog inte det du menade. Det enda falska ljudupplevelser som jag har som inte är kopplade till röster är att jag ibland hör en del melodier. Vidare har jag en del tinnitus. Det stora problemet med att höra saker verkliga eller inte är nog att dessa intryck inte är neutrala. Tidigare kopplade jag nästan alla ljud jag hörde till en känsla p.g.a. att allting integrerades i min föreställningsvärd, vilket blev väldigt jobbigt och skrämmande många gånger.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38438 av AmandaS
Jag hör också ljud som inte är röster, det kan vara dunsar, knäppningar, steg och så vidare som de i min omgivning inte hör. Innan jag fick neuroleptika hade jag också svårt att säga var ett verkligt ljud kom ifrån, det var som om jag ibland hörde allt i ett surroundsystem. Bortsett från detta har jag hört röster som grälar i mitt huvud och röster som ropar eller viskar på mig.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38453 av Interlude
jag hör också sånt, verkar vara ett par stycken som gör det iaf...