Extrem-Deja-Vu

Mer
5 år 10 månader sedan #1063447 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Extrem-Deja-Vu
Jaha under så lång period! OJ! Jag har haft sanndrömmar i några år nu.

Ja, jag tror också det är som du säger att man kan hoppa i tiden under sömn!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 10 månader sedan #1063448 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Extrem-Deja-Vu
Eller så känns det bara som att man har drömt det, fast att man egentligen inte har det? Jag har själv känt likadant...det känns som att jag har drömt det som händer nu. Men det är ju så deja vu fungerar.

Ett bra sätt att prova om det faktiskt är drömmar eller om det bara är känslan av att man har drömt det är att skriva ner allt man drömmer. Då märker man att det bara är känslan av att ha drömt det som händer i deja vun.

Har jag fel borde du försöka drömma vem som ska vinna en fotbollsmatch och bli rik! (obs, prova inte detta på riktigt, för det kommer inte funka, för man drömmer inte framtiden)
Mer
5 år 10 månader sedan #1063451 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Extrem-Deja-Vu
Har ofta deja vu, jag tror det handlar om hur sinnesintrycket behandlas.
Exempelvis att det sker en fördröjning på behandlingen av intrycket, från syn/medvetande eller vice versa.
Så man upplever det som ett slags paradox. Att man redan sett/levt igenom det.
En bra idé är att varje gång det sker är o försöka minnas något relevant till förra gången o se om det följt exakt samma bana.
Lite som inception filmen då han testar o ser om han drömmer genom att snurra på saken han har.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem-Deja-Vu
Har aldrig haft sådana känslor. Men hur är erat närminne glömmer ni fort?
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063554 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Extrem-Deja-Vu
Den är extremt dålig ljust nu. Kan inte känna djup i konst. Jag tänker för mycket på vad jag ska säga och göra som att man ger energi mellan varandra med vad man säger. Tror det beror på att jag varit isolerad i typ 5 år nu och det är inte bra. Men i morgon börjar jag med aktiviteter igen på behandlingshemmet jag gick på 2006.

Jag tänker för mycket på kobrorna och bläckfiskarna. Kvinnor som ljuger som borstbindare! måste hålla mig bort från dessa så jag inte fastnar i spindelsnnät! Men det blir samtidigt jobbigt att tänka så att man måste undvika vissa människor...

Nää.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063675 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem-Deja-Vu
Kommunerna brukar ha dagverksamhet, där man kan hålla på måla, keramik, data mm. Richard går på sådan verksamhet för han gillar att skapa.