För mkt ökning av hjärnceller på en gång...

Mer
4 år 9 månader sedan #1165703 av Erasee
Jag får nya hjärnceller ofta tex idag och i onsdags; detta sker pga jag har tränat promenader i ca 3 månader i sträck , i onsdag fick jag säkert nya hjärnceller under ca 70 ggr undert dagen ; denna ökning gör mig efter ett visst tag lätt psykotisk. Dvs jag kan få hjärncellerna i stora mängder och bara plötsligt efter ca 20?ggr så tror jag vissa psykotiska saker......
Mer
4 år 9 månader sedan #1165730 av Geta
Jag tror att det är omöjligt att märka, när man fått nya hjärnceller. Nya hjärnceller bildas i hippocampus. Hippocampus krymper, när man är deprimerad. Det är nog, när man blir gladare som nya hjärnceller bildas där.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165857 av Admin1
Jag skulle gissa att mer hjärnceller i hippocampus är positivt. Hur länge promenerar du? Jag promenerar 2 timmar per dag utan negativa effekter.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165958 av Rrusheflower
Jag sover så mycket och är förkyld att jag kan inte träna. Min träning är att gå till affären ibland.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165968 av Erasee
Jag tränar med stegräknare på Iphone7, förut var det 1-2 km + 4,4km nu är det per dag ca 10000 steg = ca 8 km...har hållit på seriöst med att räkna stegen sedan i början av april...