Kan det här vara tvångstankar?

Mer
3 år 11 månader sedan #1248025 av memphis
Att älta mot sin vilja står inte med på den listan Admin, men det borde det kanske göra. Det är nedbrytande att älta samma sak om och om igen tills det står en upp i halsen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1248038 av Cosmos

Amandara skrev: Har slutat med antidepressiva. De tillför ju serotonin. När serotonin tillförs drar hjärnan ner på det kroppseget producerade serotoninet. Jag vill ställa tillbaka mitt står en till att funka normalt, att kroppen producerar sitt eget serotonin vilket ska ske i tarmen. När man äter gluten och socker blir det ett klister som kletar ihop tsrmens villi och då kan inte tarmen rå upp näring som den ska och det bildas inte så mycket tex serotonin. Jag har ätit antidepp i 20 år.... När jag slutade med venlafaxin slapp jag urinretentionen och kan nu kissa som en vanlig människa. Slipper ta i för kung och fosterland för att trycka ut urinen. Jag är inte heller hård i magen längre utan skiter varje dag vilket är trevligt. Anridepp har en massa biverkningar med sig som man inte ens tänker på. Minskad sexdrift är en, bland många biverkningar. Inte haft sexdrift på 25 år. Första 3 åren pluggade och tränsde/tävlade jag hårt och då hade kroppen inte energi till sexdrift. Jag hade flera coola beundrare under den tiden men var överhuvudtaget inte intresserad av något annat än träna, tävla och plugga. Sen blev jag sjuk med alla mediciner som det kommer med. Nu är det inte så många tabletter i min dosett, ungefär halverat. De antidepp jag satt ut är venlafaxin, seroxat och mirtazapin. Fettmabildande är de oxå.


Varför i herrans namn hade du TRE antidepp? Om inte ett preparat fungerar byter man väl ut det, inte lägger till nya preparat? Läkaren borde ställas till svars.

Jag har haft Seroxat/Paroxetin i snart 15 år och den har inneburit stor skillnad. Fast effekten har avtagit med åren så jag funderar på att byta preparat. Absolut inte lägga till något!
Mer
3 år 11 månader sedan #1248048 av Amandara
Vet inte hur läkaren tänker med flera antidepp. Inte tänkt på saken förrän du nämnde det.
Mer
3 år 11 månader sedan #1248060 av wasp
Har inte tvångsmässigt beteende, men PTSD! Det jag har varit med om önskar jag inte mitt värsta hatobjekt ens!
Mer
3 år 11 månader sedan #1248086 av Miika
Jag gick hos en kbt terapeut och det blev bättre
Mer
3 år 11 månader sedan #1248215 av Admin1
Att kombinera venlafaxin och paroxetin kan öka risken för serotoninergt syndrom. Det kan bli för mycket serotonin i hjärnan. Sedan både paroxetin och mirtazapin kan ge viktökning.