Typer av Inre röster

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251311 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Typer av Inre röster
Då förstår jag inre röster helt och hållet. Hade en vän, död nu och hon hade telepati med en hon älskat sen hon var barn, mina röster har alltid befunnit sig på höger sfärområdet runt örat de jävlarna vill ju inte att man misstolkar innebörden av det de säger, jag trodde på dem, det är så verkligt att du inte inser att de inte finns, du hör budskapet förstår innebörden av vad de vill ha sagt, det fräter på dig, att man sen säger att de inte finns vad hjälper det mig, jag hör dem ju, vaknar med rösterna somnar med dem, de finns det kan inte förklaras men de finns för dig, och jag förstår inte Gud VARFÖR. VARFÖR mäste du genomlida detta, jag har inga svar, men Gud gör sällan något utan anledning och Gud är godhet rakt igenom, jag förstår det inte nu, men han förklarar när jag är mottaglig för att förstå. Det vet Jag.

Rösterna var hackande kunde vara 1 kunde vara 4, höll alltid det paranoida aktiv, fick mig alltid att känna mig oälskad, jag har inte ens kunnat se varför jag fanns till, du existerande men du kunde leva, för glädjen diog med rösterna, åt dig inifrån och ut.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251351 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Typer av Inre röster

dietcoke skrev: Vad hör ni, kvinnliga eller manliga röster?

Hör båda. Dom skäller när jag har skov.


Jag hör också både manliga och kvinnliga röster.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251383 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Typer av Inre röster
Hade också både manligt och kvinnligt, behöver inte alls vara i öronen rösterna sitter krokos det kan se ut på olika sätt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251564 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Typer av Inre röster
En teori att man hör röster är att man inte uppfattar sina egna tankar, som sina egna och därför omvandlas de till röster. En slags tankedissociation. Vid dissociation kan man t.ex inte känna igen sig själv eller sina kroppsdelar.

www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251574 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Typer av Inre röster
Så har det aldrig varit för mig har alltid haft mina egna tankar, sinnena, känslan, intuitionen den är med under hela processen men för mig har det mer varit att rösterna styrt den paranoida delen av mig med en oerhörd kraft och styrka, tagit kontroll över mitt mående och dina sinnen,din känsla, din intuition fördunklas, blir till gråa moln där de inte kan tränga igenom och nå fram så att de kan hjälpa mig, tror att svaret från Gud om varför jag drabbats funderade på det när jag var ute med hunden på eftermiddagen, jag har behövt lära mig något,något om mig själv att lära mig lita på mig själv och det jag känner, och jag är drabbad av fler sjukdomar än schizofreni, men ingen sjukdom, inget tillstånd går att jämföra med schizofreni allt bleknar i jämförelse,det ger dig kraften att möta andra sjukdomar du drabbas av med jämnmod, tar inte ut det i förskott, du har redan befunnit dig i helvetet,och jag har lämnat men fortfarande och alltid uppmärksam på tecken, allti.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251576 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Typer av Inre röster
Mina intrusive thoughts är väldigt väsensfrämmande från mig. Antagligen det är därför det känns som att de kommer utifrån.