Vad tror ni rösterna skulle säga?

Mer
17 år 3 veckor sedan #73206 av ThinkTank
Ni som inte hör röster, och kanske även ni som hör: vad tror ni rösterna skulle säga om ni började höra röster igen. Hur skulle den första dialogen vara?

För mig skulle det nog vara:

"Think Thank. Jag vet att du kommer att ha svårt att tro det här men jag är en ängel och du är utvald att styra världen".
"Think Tank du måste inse att du är förföljd"
"Think Tank håll käften"
"Think Thank det här är XXX (min exflickväns namn) - jag hatar dig. Jag hatar dig så jävla mycket Think Tank. Jag utnyttjade dig hela tiden när vi var ihop. Jag ska nog få död på dig Think Tank"
"Think Tank det här är påven - du måste rädda världen"

Ungefär så :)
Mer
17 år 3 veckor sedan #73207 av ThinkTank
Känner ni igen er i mina röster. Brukar ni också höra flera röster?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 veckor sedan #73210 av
Jag känner igen mig, ja jag brukar höra flera röster..
Mer
17 år 3 veckor sedan #73220 av Stinan
NU till det konstiga; jag hade länge en röst inom mig som ständigt tjatade om fysiska lagar och formler, men när jag visade rösten en bilderbok av Elsa Beskow så slutade rösten att tjata om obegripliga saker och började ist bearbeta mig att dra ur sidorna ur boken och sätta upp de på väggen!?! Så jag köpte en liten plansch med motiv ur samma bok och satte upp o VIPS så var den rösten nöjd och har inte stört mig sen dess.. :!: Konstigare saker kan man göra men inte kan jag säga till psykologen att jag gör som rösterna säger? Då blir det elchocker igen :(
Mer
17 år 3 veckor sedan #73222 av Jonna7
Jag känner inte igen mig. Min röst brukar ofta kommentera det jag tänker och tolka allt negativt. Jag försöker skärpa mig och inte tänka något som kan misstolkas men det är ju svårt. Ibland så säger rösten något som jag inte tänkt och då blir jag förvånad. Jag har lite svårt att tolka den också så jag vet inte ibland om den försöker nedvärdera mig eller hjälpa mig. Att någon har fått mina tankar i sitt huvud och tycker att det känns obehagligt och blir irriterad över att jag ibland tänker lite jobbiga tankar som den misstolkar. Ibland tror jag att jag har lite telepatisk kontakt med min förra chef och ibland så börjar jag undra om det kan vara min inre ängel vs. inre satan som har samma röst och ömsom tycker synd om mig och vill hjälpa mig och ömsom hatar mig och vill mig illa.
Mer
17 år 3 veckor sedan #73225 av Stinan
Detta med att det ska sitta en ängel på ena axeln och en demon på den andra (samvetet?) är det många som är inne på kanske det är lättare att förstå dem om du tänker efter så?